از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 99868

89 بازدید

علی دایی را نمی‌توان و نباید تخریب کرد عبدالکاظم دریساوی باید خیلی از محتوا و ارزش‌های شناخته‌شده فرهنگی، اجتماعی و تاریخی تهی شده باشی که فرصت‌طلبانه مداح عامی و فرصت‌طلبی را جلو بیاندازی تا دست به تخریب علی دایی، اسطوره فوتبال و ورزش ایران بزند. این رویه و منش فقط مخصوص برنامه افق و اکثر […]

علی دایی را نمی‌توان و نباید تخریب کرد
عبدالکاظم دریساوی

باید خیلی از محتوا و ارزش‌های شناخته‌شده فرهنگی، اجتماعی و تاریخی تهی شده باشی که فرصت‌طلبانه مداح عامی و فرصت‌طلبی را جلو بیاندازی تا دست به تخریب علی دایی، اسطوره فوتبال و ورزش ایران بزند. این رویه و منش فقط مخصوص برنامه افق و اکثر برنامه‌های صدا و سیمایی است که اکثریت مردم جامعه آن را صدا و سیمای «میلی» خطاب می‌کنند.
صد تأسف که صدا و سیما در اختیار کسانی است که با پیروی تمام و کمال از مکتب ماکیاولیسیم برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله و روش نامشروعی استفاده کرده و بی‌هیچ نگرانی دروغ می‌گویند و دست به تخریب انسان‌ها و اندیشه‌ها و باورها می‌زنند. اما مگر می‌شود با تخریب و دروغ واقعیت‌ها و حقایق را برای زمانی طولانی تحریف کرد یا وارونه جلوه داد؟

مردم آمریکای لاتین مثل جالبی دارند آنان می‌گویند «پاهای دروغ لنگ است و با آن نمی‌توان به راه درازی رفت»! علی دایی این چهره محبوب ملی را که مقبولیت و محبوبیت خودرا با تلاش‌های خود و عشق‌ورزیدن به مردم کسب کرده نمی‌توان با این برنامه‌های سطحی و تهدیدها و پرت‌وپلاگویی‌ها تخریب کرد. این جماعت نان به‌نرخ روزخور هنوز نمی‌دانند که علی دایی را نمی‌توان و نباید تخریب کرد. آن کسانی که این دستورها را درباره تخریب چهره‌های ملی و شخصیت‌های بزرگ و مورد احترام مردم صادر کرده‌اند نه درکی از معیارها و ارزش‌های جامعه دارند و نه لیاقت داشتن چنین اسطوره‌ها و بزرگانی.

شهریار فوتبال ایران بی‌نیاز از هر توصیف و تعریفی است و خودرا در عمل و زندگی و جامعه به‌روشنی تعریف و اثبات کرده است. درعرصه‌های مختلف خوش درخشیده و در عرصه خدمت به مردم و میهن نیز درخشان ظاهر شده است. او فرزند پرافتخار و محبوب و مورد اعتماد مردم است. راز این مقبولیت و محبوبیت در دو کلمه خلاصه شده است: صداقت و مردم‌گرایی.

واقعیت این است که علی دایی قدرت خودرا از مردم زمانه خویش گرفته و می‌گیرد. او خودرا مدیون ملت می‌داند و می‌نامد بی‌جهت نیست که در هر مصاحبه‌ای درنهایت صداقت و صمیمیت و تواضع می‌گوید من عاشق این مردمم! علی دایی محبوب ملت و مقبول جهانیان است و مردم ایران و جهان فوتبال ارزش اورا به‌خوبی می‌دانند، اما صدا و سیما مقبول چه‌کسانی و درخدمت منافع چه‌قشری است که این‌چنین به نظرات، علائق و سلایق مردم پشت می‌کند تا مردم جذب شبکه‌های بیگانه شوند!

نظرات بسته شده است.