از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100238

171 بازدید

اگر عادل گزارشگر بازی النصر بود…! به‌گزارش خطرنگار شهرام اصغری طی مطلبی نوشت: با اینکه همگان می‌بینیم همین عربستان چطور با برخی تغییرات مدیریتی و تغییر نگاه به مسائل روز دنیا به پیشرفت و توسعه خود، سرعت بسیار خوبی داده است، اما همچنان هستند برخی از مدیران ما که فقط دنده عقب می‌روند و انگار […]

اگر عادل گزارشگر بازی النصر بود…!

به‌گزارش خطرنگار شهرام اصغری طی مطلبی نوشت:

با اینکه همگان می‌بینیم همین عربستان چطور با برخی تغییرات مدیریتی و تغییر نگاه به مسائل روز دنیا به پیشرفت و توسعه خود، سرعت بسیار خوبی داده است، اما همچنان هستند برخی از مدیران ما که فقط دنده عقب می‌روند و انگار نه انگار که در طول یک سال گذشته مردم در مورد مغزهای پوسیده مدیران و کنار گذاشتن برخی افکار کهنه (نه اصول و ارزش‌ها) اعتراض کرده‌اند و سختی کشیده‌اند!

یکی از اصلی‌ترین لوازم و ابزارهای توسعه هر کشوری، رسانه‌ها هستند که باید در مواجهه با مسائل، ناهنجاری‌ها و معضلات؛ صادقانه و حرفه‌ای برخورد کنند و ایرادها و نقص‌ها را نشان دهند و برجسته‌سازی کنند.

در جریان بازی پرسپولیس مقابل النصر وقتی پای مهدی ترابی در چاله‌های ورزشگاه آزادی گیر کرد و پیچید، متأسفانه گزارشگر بازی اصلاً در مورد کیفیت افتضاح چمن و زمین مسابقه «یک کلمه» هم به زبان نیاورد! ما از مجریان و گزارشگران فعلی صدا و سیما توقع نداریم مثل عادل جسور و شجاع باشند و در حین گزارش از خجالت مدیران کم‌کار و بی‌سواد درآیند، اما واقعاً سکوت کردن در مقابل چیزی که کاملاً توی ذوق می‌زند و سوژه تمام شبکه‌های رسانه‌ای شده، آدم را نگران و ناامید می‌کند! چنین گزارشگرانی که تا این حد سانسور و خفقان را در پیش گرفته‌اند، در مواجهه با اختلاس‌ها یا ناکارآمدی‌ها چطور می‌توانند روشنگری کنند؟!

خدای ناکرده ما توقع نداریم گزارشگر بازی به مسائل سیاسی ورود کند و به جو آرام کشور در «موقعیت حساس کنونی» خللی وارد شود! اما واقعاً یک کلمه هم در مورد کیفیت فاجعه‌بار چمن آزادی حرف نزدن، هنر می‌خواهد و باعث می‌شود تصور کنیم پیرامون ما مدیرانی که دنده عقب می‌روند، خیلی بیشتر از اینها هستند! در مقابل، گزارشگر سعودی حرف‌هایش را با ادبیات خاصی می‌زند و ایران و ایرانی را تحقیر می‌کند و مدیران صدا و سیمای ما هم خودشان را به کوچه علی‌چپ می‌زنند!

مسئولان رسانه‌ها بدانند دیگر هیچ چیزی را نمی‌توان این‌چنین ماست‌مالی کرد تا مردم از واقعیت‌های روشن بی‌خبر باشند! دیگر آن روزگار و آن دوران در این دنیای کوچک تمام شده و فقط با ندانم‌کاری برخی مسئولان، باعث خسارت بیشتر و افزایش هزینه‌ها به ایران عزیز می‌شویم.

… اما اگر عادل فردوسی‌پور گزارشگر این بازی بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟! عادل فقط با چند کلمه و کمی طنز و خنده کاری می‌کرد، از وزیر ورزش گرفته تا مدیران تجهیز و نگهداری ورزشگاه آزادی و … سینه‌خیز به سمت استودیو ۹۰ بروند و خودشان را برای دفاع از عملکرد و حیثیت خود آماده کنند!

 اما حالا انگار نه انگار که اتفاقی افتاده!/خطرنگار

نظرات بسته شده است.