از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 99861

83 بازدید

🔺 اگر کی‌روش سرمربی ایران در جام جهانی نبود… ✍ شهرام اصغری فرض کنیم سرمربی ایران در جام جهانی کی‌روش حرفه‌ای نبود و به‌جایش یک مربی وطنی با مربی درجه سه خارجی روی نیمکت حضور داشت، چه اتفاقاتی می‌افتاد یا نمی‌افتاد؟ 🔹 کی‌روش از نهایت ظرفیت تعویض بازیکنان استفاده کرد در حالی‌که تجربه نشان داده […]

🔺 اگر کی‌روش سرمربی ایران در جام جهانی نبود…
✍ شهرام اصغری

فرض کنیم سرمربی ایران در جام جهانی کی‌روش حرفه‌ای نبود و به‌جایش یک مربی وطنی با مربی درجه سه خارجی روی نیمکت حضور داشت، چه اتفاقاتی می‌افتاد یا نمی‌افتاد؟

🔹 کی‌روش از نهایت ظرفیت تعویض بازیکنان استفاده کرد در حالی‌که تجربه نشان داده مربیان ضعیف قدرت ریسک و تغییر ندارند و در تعویض‌ها هواداران را جان‌به‌لب می‌کنند.

🔹 در طول سه مسابقه حتی یک بازیکن هم به تعویض خود اعتراض نکرد و کسی چنین جرأت و جسارتی نداشت!

تیم ایران طبق آمارهای رسمی فیفا جزو سه‌تیمی بود که از تمام سطوح زمین استفاده کرد در حالی‌که اگر کی‌روش نبود، اکثریت بازیکنان در جایی تجمع می‌کردند که توپ بود!

🔸 هیچ مربی وطنی جرأتش را نداشت و ندارد آزمون را در بازی مقابل آمریکا از دقیقه ۴۶ بیرون بکشد.

🔹در مجموع علاوه بر مسائل فنی، تسط کی‌روش بر بازیکنان مخصوصاً لژیونرها نمایان بود درحالی‌که زمان حضور مربی قبلی هر کس ساز خودش را می‌زد و تیم دودسته شده بود و بازیکنان به مسائل حاشیه‌ای ورود کرده بودند! البته در مورد بندهای قرارداد ایشان، نگارنده هم به فدراسیون نقدهایی دارد!

در مجموع شاید این دو، سه نمونه موضوع ساده‌ای به‌نظر برسد اما وقتی یک مربی نتواند در تعویض بازیکنان نظراتش را بر تیم دیکته کند، کاملاً معلوم می‌شود در سایر زمینه‌ها هم تیم به هرج و مرج می‌افتد. عملکرد برانکو در جام جهانی آلمان که یادتان هست؟!

نظرات بسته شده است.