از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9986

129 بازدید

غلامعلی نورا روز سه شنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت: از مجموع سه محصول پاییزه کشت شده درشهرستان ۸۰ هزار هکتار گندم، ۱۳ هزارو ۵۰۰ هکتار جو و ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا است. وی با بیان اینکه بارش های مطلوب آذر ماه امسال شرایط را برای کشت محصولات پاییزه در منطقه گنبدکاووس […]

غلامعلی نورا روز سه شنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت: از مجموع سه محصول پاییزه کشت شده درشهرستان ۸۰ هزار هکتار گندم، ۱۳ هزارو ۵۰۰ هکتار جو و ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا است.
وی با بیان اینکه بارش های مطلوب آذر ماه امسال شرایط را برای کشت محصولات پاییزه در منطقه گنبدکاووس فراهم کرد، افزود: باتوجه به شرایط جوی، فرصت کشت دانه روغنی کلزا تا آخر همین هفته بوده اما کشت گندم و جو همچنان ادامه دارد.
نورا همچنین اضافه کرد: درسال زراعی جاری اگرچه افزون بر ۱۹ هزار هکتار قرارداد کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان منعقد شد اما به دلیل بارش های ناکافی و از دست رفتن زمان طلایی کشت این محصول، تاکنون ۱۰ هزارو ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
وی برنامه پیش بینی شده برای کشت گندم درسال زراعی جاری در گنبدکاووس را ۹۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و بارشی تاکنون ۸۰ هزار هکتار از این اراضی کشت شده و امکان تحقق برنامه پیش بینی شده و حتی بیشتر از آن نیز وجود دارد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: امسال برای حمایت از کشاورزان بذرهای گواهی شده و انواع کود شیمیایی از طریق مراکز خدمات کشاورزی در اختیار آنان گذاشته شد که در بحث بذر گواهی شده گندم تاکنون پنج هزارو ۳۰۰ تن و توزیع انواع کود شیمیایی نیز درمجموع هشت هزار تن بوده است.
به گفته نورا، بذرهای گواهی شده گندم که بین کشاورزان گنبدی در حال توزیع است برای اراضی دیم ارقام ‘کوهدشت، کریم، لاین ۱۷ و قابوس’ و برای اراضی آبی ارقام ‘احسان، مروارید و گنبد’ است.
شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان دارای ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و در تولید گندم رتبه اول استان را دارد.
/۳۰۳۹/۱۶۴۸
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


اقتصاد


جهاد کشاورزی


کشت پاییزه


گنبدکاووس

نظرات بسته شده است.