از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 99750

143 بازدید

روزنامه جمهوری اسلامی: حذف تصویر تخت جمشید از روی اسکناس، دین را تقویت نمی کند به گزارش خطرنگار روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: 🔹تقابل ملیت و اسلامیت ظلم به هر دوست. این دو عنصر جدایی ناپذیرند. ما همان لحظه‌ای که زاده می‌شویم، هم مسلمانیم و هم ایرانی. 🔹آنان که به نام دین، بر ملیت می‌تازند و […]

روزنامه جمهوری اسلامی: حذف تصویر تخت جمشید از روی اسکناس، دین را تقویت نمی کند

به گزارش خطرنگار روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

🔹تقابل ملیت و اسلامیت ظلم به هر دوست. این دو عنصر جدایی ناپذیرند. ما همان لحظه‌ای که زاده می‌شویم، هم مسلمانیم و هم ایرانی.

🔹آنان که به نام دین، بر ملیت می‌تازند و یا با پرچم ملی به دین هجوم می‌برند، در حقیقت به پای خود و حتی به مغز و قلب خویش شلیک می‌کنند.

🔹کاری چنین نابخردانه، فقط از کسانی ساخته است که از ایمان و فهم حداقلی هم محروم مانده باشند. ما در دفاع مقدس این را تجربه کرده‌ایم که تضعیف هرکدام نه‌تنها به تقویت دیگری نمی‌انجامد که آن را ضعیف‌تر هم می‌کند.

🔹امروز هم به هشدار باید گفت، حذف نشانه‌های ملیت – چون حذف تصویر تخت جمشید از ایران چک‌های ١٠٠ هزارتومانی و… – به افزایش رویکرد به دین و مذهب نمی‌انجامد بلکه تعلق مردم به هویت و چهارچوبه شناختی خویش را به شدت فروخواهد کاست که به واقع بسان چهاردیواری خانه عمل می‌کند./خطرنگار

نظرات بسته شده است.