از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9510

91 بازدید

به گزارش فدراسیون کوهنوردی، حمید آسیابان در سومین روز عملیات جستجو یافتن یک کوهنورد باقی مانده خراسانی در منطقه «کل جنو» استان لرستان گفت: عملیات برای یافتن این فرد با حضور کوهنوردان محلی و همچنین کوهنوردان سایر استان ها و امدادگران هلال احمر ادامه دارد. وی افزود: ۲۲ کوهنورد شب گذشته با برپایی کمپ در […]

به گزارش فدراسیون کوهنوردی، حمید آسیابان در سومین روز عملیات جستجو یافتن یک کوهنورد باقی مانده خراسانی در منطقه «کل جنو» استان لرستان گفت: عملیات برای یافتن این فرد با حضور کوهنوردان محلی و همچنین کوهنوردان سایر استان ها و امدادگران هلال احمر ادامه دارد.
وی افزود: ۲۲ کوهنورد شب گذشته با برپایی کمپ در منطقه حضور داشتند و سایر نفرات نیز امروز – یکشنبه – با چهار پرواز بالگرد به منطقه اعزام شدند.
مسئول کارگروه امور استان ‌های فدراسیون کوهنوردی اضافه کرد: مقدمات انتقال پیکر جان باختگان به مشهد از سوی فرماندار، مقامات قضایی و سایر مسئولان استانی و محلی انجام شده است.
چهارشنبه ۱۵ آذرماه گروهی از کوهنوردان استان خراسان رضوی متشکل از ۱۴ ورزشکار به همراه یک راهنمای محلی از استان لرستان راهی قله کل جنون می شوند و در مسیر برگشت دچار حادثه بهمن شده و هشت تن از کوهنوردان زیر بهمن مدفون می شوند.
تاکنون جسد چهار نفر از هشت کوهنورد مفقود شده توسط گروه های امداد و نجات و کوهنوردان حاضر در منطقه شناسایی شده است.
قلعه کل جنون یا کل جنو با ارتفاع سه هزار و ۸۱۳ متر در خط راس اشترانکوه قرار دارد. کل جنون کلمه ای محلی است و به معنی کوه صدادار شناخته می شود، بهمن های این منطقه در زمستان بسیار مهیب و خطرناک است.
ورزشی**۹۲۵۰**۱۸۲۸
خبرنگار:خدیجه روزبهانی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*


ورزش


اشترانکوه


کوهنورد


مفقودشده

نظرات بسته شده است.