از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94932

75 بازدید

احمد مسجدجامعی: حل مشکلات مردم بهتر از آرمان گرایی است/ اگر به نیازهای اولیه مردم توجه کنیم، می‌توان انتظار حداکثر همراهی آن‌ها را داشت  احمد مسجدجامعی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در شماره امروز روزنامه سازندگی نوشت: من افتخار چهارده سال نمایندگی مردم پایتخت را در شورای شهر تهران داشته‌ام. در سال […]

احمد مسجدجامعی: حل مشکلات مردم بهتر از آرمان گرایی است/ اگر به نیازهای اولیه مردم توجه کنیم، می‌توان انتظار حداکثر همراهی آن‌ها را داشت

 احمد مسجدجامعی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در شماره امروز روزنامه سازندگی نوشت:

من افتخار چهارده سال نمایندگی مردم پایتخت را در شورای شهر تهران داشته‌ام. در سال نخست ورودم، بن‌های شهروند ده‌هزار تومانی و در سال خروجم، یعنی پارسال، صدهزار تومانی، یعنی ده برابر بوده است.

اما نکتۀ مهم آنکه قدرت خرید ده‌هزار توان در سال ۱۳۸۶ از قدرت خرید صدهزار تومان ۱۴۰۰ بسیار بیشتر بوده است؛ بگذریم که درهمین نود روز آغاز سال، قدرت خرید به‌مراتب کاهش یافته است و گفته می‌شود که تورم سال جاری تورم‌های گذشته را پشت سر خواهد گذاشت.

همۀ این‌ها ما را بدین سمت می‌برد که تدبیری هوشمندانه برای نان شب مردم بیندیشیم و آن را اولویت خود بدانیم. اگر به نیازهای اولیۀ مردم، یعنی تغذیه و بهداشت مناسب، توجه کنیم، آنگاه، کمترین وظیفۀ خود را انجام داده‌ایم و می‌توان انتظار حداکثر همراهی آن‌ها را داشت؛ وگرنه ممکن است شهروندان به مشکلات خود توجه کنند، نه آرمان‌هایی که در برنامه‌های دولتیان ترسیم شده است.

همۀ آنچه گفته شد، ما را به این نتیجه می‌رساند که راهکاری اساسی برای امروز، به‌ویژه زندگی روزمرۀ ایرانیان داشته باشیم. اوضاع بحرانی جهان، از جمله حملۀ روسیه به اوکراین، که بخش مهمی از غلۀ جهان را تأمین می‌کرد؛ نیز خشک‌سالی در کشورمان، رقم ارزی لازم را برای تأمین خوراک و بهداشت مردم بیش از دو برابر کرده است.

همۀ این‌ها نشان می‌دهد که از تجربه‌های درست و نادرست و دستاوردهای پیشین برای یافتن راهکاری مؤثر بهره بگیریم؛ وگرنه با جابه‌جایی دوره‌ای مدیران راه به جایی نخواهیم برد؛ چنان‌که در همین روزها، در تیم اقتصادی دولت، تغییراتی مشابه روی داده است.

پیشنهادی که در بدو امر به ذهن هرکسی می‌رسد، این است که به تجربه‌های مثبت و منفی دیوان‌سالاری در چهار دهۀ گذشته بیاندیشیم و از آن‌ها در نوشتن برنامه‌ها و تصمیم‌سازی‌ها کمک بگیریم و چرخ را از نو اختراع نکنیم.

نظرات بسته شده است.