از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94901

138 بازدید

دکتر گلشنی در مراسم یادبود استادان طبیبیان و مدائنی: باید هویت استاد و دانشجوی ایرانی تقویت شود تا مثل چینی‌ها از غرب به وطن برگردند به‌گزارش خطرنگار، مراسم یادبود استادان، سیدحمید طبیبیان و مهدی مدائنی در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. دکتر مهدی گلشنی رئیس سابق پژوهشگاه و استاد دانشگاه […]

دکتر گلشنی در مراسم یادبود استادان طبیبیان و مدائنی:
باید هویت استاد و دانشجوی ایرانی تقویت شود تا مثل چینی‌ها از غرب به وطن برگردند

به‌گزارش خطرنگار، مراسم یادبود استادان، سیدحمید طبیبیان و مهدی مدائنی در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. دکتر مهدی گلشنی رئیس سابق پژوهشگاه و استاد دانشگاه در این مراسم گفت: من به کشورهای زیادی سفز کرده‌ام و ایران واقعاً فرهنگ غنی و پرباری دارد و نباید اجازه دهیم هویت ما از بین برود.

خودم دانشجوهایی داشتم که واقعاً نخبه هستند و به آنها بی‌مهری می‌شود، اما آنها در ایران می‌مانند و تلاش می‌کنند. اکنون تعداد داوطلبان علوم انسانی در دانشگاه‌ها کم شده و علوم انسانی در خطر است.

در ۳۰سال اخیر در دانشگاه‌های غربی از جمله آکسفورد و کمبریج، نگاه متفاوتی به علوم انسانی دارند و آنها تلاش می‌کنند فیزیکدانان و فیلسوفان در کنار هم مشکلات را حل کنند و لیسانس مشترک به علوم انسانی و علوم مهندسی می‌دهند.

زمانی در کشور، اکثریت به علوم پزشکی روی می‌آوردند که باید به علوم انسانی هم توجه و در مورد تحولات غرب در این زمینه روشنگری کنیم. نگاه مسئولین ما هم که علی‌الخصوص به غرب است! و نباید اجازه دهیم فرهنگ ایرانی_اسلامی ما را نابود کنند.

اگر دانشجو یا استاد چینی به غرب می‌رود، آنها زرنگند و با مهندسی معکوس آموخته‌هایشان، دوباره به چین برمی‌گردند و کشور خود را می‌سازند. ما هم اگر می‌خواهیم در این مسیر قرار بگیریم، بیداری می‌خواهد و سرمنشاء این بیداری باید «هویت» دانشجویان و استادان ما تقویت شود.

نظرات بسته شده است.