از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94866

114 بازدید

چرا مردم روان‌شناس‌نماها را بیشتر قبول دارند؟ ✍️ شهرام اصغری، کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه 🔹به اذعان برخی کارشناسان طی سال‌های اخیر مشکلات روحی روانی مردم افزایش غیرقابل تحملی داشته است تا جایی که در کوچه، خیابان یا محیط‌های خانوادگی می‌توان مشاهده کرد، برخی از افراد چطور با حالات عصبی و خشونت ظاهر می‌شوند […]

چرا مردم روان‌شناس‌نماها را بیشتر قبول دارند؟

✍️ شهرام اصغری، کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه

🔹به اذعان برخی کارشناسان طی سال‌های اخیر مشکلات روحی روانی مردم افزایش غیرقابل تحملی داشته است تا جایی که در کوچه، خیابان یا محیط‌های خانوادگی می‌توان مشاهده کرد، برخی از افراد چطور با حالات عصبی و خشونت ظاهر می‌شوند ضمن اینکه آمار برخی جرائم و ناهنجاری‌ها نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

🔹 با اینکه شبکه‌های اجتماعی خود در تشدید برخی حالات عصبی و روحی روانی مردم نقش دارند، اما حضور برخی افراد با عنوان روان‌شناس در این شبکه‌ها باعث شده است، آنها دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشند. در حالی‌که ظاهراً روان‌شناسان بامدرک چنین دنبال‌ کنندگانی ندارند!

🔹در عصر ارتباطات یک روان‌شناس باسواد و با توان علمی بالا اگر بتواند داشته‌ها و آموخته‌های خود را با کمترین زمان و هزینه به مردم عرضه کند، آنگاه مردم نیز از او استقبال می‌کنند. امروزه دیگر نباید توقع داشت بدون تبلیغات و بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی، یک استاد بزرگ و مطرح بتواند دل‌ها را فتح کند!

🔹روان‌شناسی که فقط کتاب بنویسد و فقط مشاوره خصوصی و ساعتی بدهد، روان‌شناسی که مردم برای گرفتن نیم ساعت مشاوره با او کلی انرژی و زمان از دست بدهند، دیگر نمی‌تواند مورد اعتماد اکثریتی قرار بگیرد که شب و روز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و با برداشتن بسیاری از فاصله‌ها، دنبال رفع فوری بسیاری از مسائل روانی خود هستند.

🔹بارها دیده‌ایم که گاهی یک جمله کوتاه اما به‌روز از همین روان‌شناس‌نماها میلیون‌ها بار توسط مردم رد و بدل می‌شود و بی‌راه نیست بگوئیم، همین جملات و همین ارتباط‌ها نیز زندگی خیلی‌ها را از بی‌راهه نجات داده است.

🔹تصور نکنیم با انتشار اخباری مبنی بر اینکه فلان روان‌شناس مدرک ندارد، مردم از او رویگردان شوند، بلکه باید کاری کنیم روان‌شناسان ماهر، برجسته و با مدرک کشور بیش از این در دسترس مردم باشند و در این روزهای سخت و حاد با مردم ارتباط برقرار کنند وگرنه با بگیر و ببند روان‌شناسان به‌ اصطلاح بی‌مدرک مشکلی از وضعیت فعلی جامعه و جوانان حل نخواهد شد.

نظرات بسته شده است.