از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94855

141 بازدید

رسماً فرهنگ و فلسفه المپیک را هم تغییر ‌دهید! شهرام اصغری این‌روزها شاهد تصمیمات و رفتارهایی از سوی مدعیان حقوق بشر، صلح و آزادی هستیم که به‌طور کامل منشور و فلسفه مسابقات مختلف ورزشی را زیر سؤال می‌برد. اخیراً تیم ملی کشورمان خود را برای سفر به آنکارا جهت اخذ ویزای کانادا آماده می‌کرد که […]

رسماً فرهنگ و فلسفه المپیک را هم تغییر ‌دهید!

شهرام اصغری
این‌روزها شاهد تصمیمات و رفتارهایی از سوی مدعیان حقوق بشر، صلح و آزادی هستیم که به‌طور کامل منشور و فلسفه مسابقات مختلف ورزشی را زیر سؤال می‌برد.
اخیراً تیم ملی کشورمان خود را برای سفر به آنکارا جهت اخذ ویزای کانادا آماده می‌کرد که ناگهان خبر رسید، کانادایی‌ها در اقدامی یکجانبه برگزاری بازی دوستانه ۱۶ خردادماه را لغو کرده‌اند! حتی در این‌خصوص «جاستین ترودو» نخست وزیر کشور کانادا هم دخالت کرد و مجبور به واکنش شد.

فلسفه بازی‌های المپیک و مسابقات ورزشی تشویق به حضور و حمایت از توسعه ورزش است. همچنین نماد المپیک، بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا نیز بیانگر اهمیت و ضرورت همبستگی میان ملت‌ها است؛ پرچمی شامل پنج حلقۀ درهم‌تنیده به معنای همبستگی و درهم‌تنیدگی پنج قاره که باید در این بازی‌ها جلوه‌گر شود».

«آرمان بنیان‌گذاران المپیک نوین، بسط و گسترش صلح، دوستی، سلامتی، احترام و تفاهم بین ملت‌هاست. درواقع المپیک جشنواره ورزشی ملت‌هاست نه دولت‌ها»، که ما باید از این منشور برای تمامی مسابقات الگو بگیریم و با این هدف به فکر نزدیکی ملل مختلف و شناساندن فرهنگ آنان باشیم.
در کشور ما با اینکه در سطوح اقتصادی و … مشکلات و موانع زیادی به‌چشم می‌خورد، اما انصافاً تیم‌های ورزشی ما مخصوصاً والیبال، بسکتبال و حتی فوتبال در مسابقات مختلف خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند حس غرور و شعف مردم را برانگیزند که همه باید در دنیا تلاش کنیم مسابقات مختلف ورزشی با حداقل دخالت سیاسیون دنبال شود. وقتی کشورهای به‌اصطلاح پیشرفته و روز دنیا چنین برخوردهایی با تیم‌ها و مسابقات ورزشی از خود نشان می‌دهند، دیگر از کشورهای توسعه نیافته و درگیر جنگ چه توقعی باید داشت؟
تصمیم حذف تیم ملی روسیه از مسابقات جام جهانی قطر نیز برخلاف اصول و منشورهای رسمی منتشر شده ورزش دنیاست و این موضوع کاملاً نشان می‌دهد که کشورهای غول دنیا از قوانین، فقط مواقعی که به نفع خودشان است، استفاده می‌کنند! با این رویه و با این نگرش بهتر است رسماً از همین حالا فلسفه مسابقات المپیک را هم تغییر دهید و هرطور که منافع شما ایجاب می‌کند، بنویسید و به اسم قانون و منشور منتشر کنید!
با این‌حال اهالی ورزش و صلح‌طلبان واقعی دنیا نباید اجازه دهند، سیاسون جنگ‌طلب! سرنوشت مردم و ورزشکاران مختلف دنیا را بازیچه تصمیمات و رفتارهای زیاده‌خواهانه خود سازند!

نظرات بسته شده است.