از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94824

47 بازدید

سقوط ماریوپول شواهد جنایات جنگی روسیه را پنهان می کند/ کوره های مرده سوز متحرک در خیابان های شهر سقوط کرده اوکراینی ها! به گزارش خطرنگار شبکه خبری سى ان ان نوشت: بیش از ۲۶۰ سرباز اوکراینی که بسیاری از آنها مجروح شده اند، از کارخانه محاصره شده فولاد آزوفستال در شهر بندری ماریوپول تخلیه […]

سقوط ماریوپول شواهد جنایات جنگی روسیه را پنهان می کند/ کوره های مرده سوز متحرک در خیابان های شهر سقوط کرده اوکراینی ها!

به گزارش خطرنگار شبکه خبری سى ان ان نوشت: بیش از ۲۶۰ سرباز اوکراینی که بسیاری از آنها مجروح شده اند، از کارخانه محاصره شده فولاد آزوفستال در شهر بندری ماریوپول تخلیه شده اند و به نظر می رسد کنترل شهر را پس از تحمل ۸۲ روز بمباران به روسیه واگذار کرده اند.

پس از تقریباً سه ماه بمباران شدید، هزاران مرگ گزارش شده و داستان های بی شماری از وحشت و گرسنگی، براى نبرد شهر ماریوپول به پایان خود نزدیک می شود.

اکنون این نگرانی وجود دارد که شواهد جنایات بیشتر برای همیشه از بین برود. قبل از اینکه کرملین کنترل ماریوپول را به دست بگیرد، شورای شهر نیروهای روسی را به تلاش برای پاک کردن شواهد، استفاده از کوره های مرده سوز متحرک برای دفع اجساد و شناسایی شاهدان هرگونه “جنایت” از طریق اردوگاه های تصفیه متهم کرد. سى ان ان نتوانست این ادعا را تأیید کند.

شورا مدعی شد: قاتلان ردپای خود را می پوشانند.

 کرملین بسیاری از این ادعاها را رد کرده است، از جمله استفاده از اردوگاه های تصفیه برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات و هدف قرار دادن غیرنظامیان در ماریوپول.

نماد مقاومت

ماریوپول طی هفته‌ها حملات بی‌امان روسیه به نماد مقاومت اوکراین تبدیل شد. در حالی که بیشتر شهر قبلاً سقوط کرده بود، مدافعان آن در آزوفستال، جایی که حدود ۱۰۰۰ غیرنظامی در یک نقطه پناه گرفته بودند، مقاومت کردند.

افسران اوکراینی وضعیت تیره ای را در داخل کارخانه فولاد توصیف کردند، زیرا ذخایر غذا و آب کاهش یافت و صدها زخمی بدون مراقبت های پزشکی مناسب سرگردان شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، قبلاً گفته بود که “ده‌ها هزار” در ماریوپول کشته شده‌اند، در حالی که فرماندار نظامی منطقه ماه گذشته گفت تعداد کشته‌شدگان به ۲۲۰۰۰ نفر می‌رسد – هرچند به سختی می‌توان آمار تلفات را در مه جنگ تأیید کرد. شهردار ماریوپول تخمین زده است که ۹۰ درصد زیرساخت های شهر آسیب دیده است که ۴۰ درصد آن قابل تعمیر نیست.

تصاویر تخریب ماریوپول به نمادی از استفاده کرملین از قدرت آتش بی رویه در اوکراین تبدیل شده است و شباهت های بصری آشکاری با تسطیح شهرهایی گروزنی پایتخت چچن ترسیم می کند.

به گفته مایکل کوفمن، کارشناس ارتش روسیه در مرکز امنیت جدید آمریکا مستقر در واشنگتن، کنترل ماریوپول برای تلاش‌های روسیه برای تصرف منطقه وسیع‌تر دونباس – فراتر از مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان – کلیدی است.

نظرات بسته شده است.