از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94764

105 بازدید

سفارش تبلیغاتی گوبلز به‌گزارش خطرنگار، یدالله کریمی‌پور در کانال تلگرامی‌اش نوشت: پاول ژوزف گوبلس، وزیر اطلاع رسانی رایش سوم، نماد و الگوی پروپاگاندا در همه تاریخ حکومتمداری است. وی اندکی پس از به دست گرفتن وزارت تبلیغات، همه شاخه‌ها و سرشاخه های رسانه‌های عمومی ، هنر و به ویژه فیلم و سینما را در اختیار […]

سفارش تبلیغاتی گوبلز

به‌گزارش خطرنگار، یدالله کریمی‌پور در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

پاول ژوزف گوبلس، وزیر اطلاع رسانی رایش سوم، نماد و الگوی پروپاگاندا در همه تاریخ حکومتمداری است. وی اندکی پس از به دست گرفتن وزارت تبلیغات، همه شاخه‌ها و سرشاخه های رسانه‌های عمومی ، هنر و به ویژه فیلم و سینما را در اختیار گرفت و از آن ها برای جمع کردن مردم پشت آدولف هیتلر کمال بهره برداری را کرد. گوبلس تا لحظه مرگ‌ فوهرر (رهبر) به او وفادار ماند. وی دکترایش را در ادبیات و فلسفه اخذ نمود و همه آموخته هایش در این زمینه ها را صرف پروپاگاندا برای نازی ها کرد.‌ وی تا مرگ هیتلر وزیر اطلاع رسانی باقی ماند و دست از وفاداری از او نکشید. حتی پیش از مرگ‌ فوهرر، به عنوان جانشین هیتلر ، ۲۹ امین صدراعظم آلمان‌ شد.

گوبلس که جامعه سیاسی و حزبی و گروه های موثر در پاسداری از قدرت حکومت را می شناخت، اغلب جوانان و بلکه نوجوانان و به طور کلی وفاداران بی چون‌ و چرای فوهرر را مخاطب می شمرد.‌ آن‌ها را به اطاعت محض از رایش سوم و ایستادگی در برابر ستون پنجم‌ صهیونیسم ، کمونیسم و امپریالیسم ( از جمله کاپیتالیسم) و دفاع بی قید و شرط و بی پرسش از رویکرد های ناسیونال- سوسیال هیتلری فرا می خواند. کوتاه آن که از جمله تمرکزهای کانونی او در پروپاگاندا، در صحنه نگاه داشتن آن جمعیت اندک وفادار و چشم و گوش بسته و مطیع فوهرر بود.
ازجمله در یک گردهمایی حزبی در جمع گردانندگان ماشین تبلیغی اش ، یعنی مدیران وزارت اطلاع رسانی رایش سوم:

…یادمان باشد وفاداران اصلی و در صحنه رایش ، رنگ هایی را باید ببینند که ما به آنان القا می کنیم. گوش هایشان تنها صدایی را بشنود که از ما برخاسته و دستهایشان تنها در خدمت آلمان برتر باشد. اینان سربازان راستین فوهرر و رایش ۱۰۰۰ ساله اند‌.

نظرات بسته شده است.