از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94721

71 بازدید

به راستی پشت پرده‌های گرانی‌هایی این روزها چیست؟ به گزارش خطرنگار آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت در یادداشتی نوشت: این روزها تورم و گرانی اجناس و کالاها اعم از ضروری و غیر ضروری به مهم‌ترین مساله مردم ایران تبدیل شده است. نمی‌شود از پشت پرده گرانی‌ها صحبت کرد و با دادن آدرس غلط […]

به راستی پشت پرده‌های گرانی‌هایی این روزها چیست؟

به گزارش خطرنگار آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت در یادداشتی نوشت:

این روزها تورم و گرانی اجناس و کالاها اعم از ضروری و غیر ضروری به مهم‌ترین مساله مردم ایران تبدیل شده است.

نمی‌شود از پشت پرده گرانی‌ها صحبت کرد و با دادن آدرس غلط انتظار حل مسائل اقتصادی ایران را داشت. اما پشت پرده گرانی‌ها و تورم لجام‌گسیخته چیست؟

اول؛ اقتصاد هیچ کشوری بدون تعامل و تبادل با دنیا رشد نمی‌کند. رشد تولید ناخالص ملی و تولید خالص ملی و شاخص‌های اقتصادی بستگی مستقیم به تعامل و تبادلات تجاری با دنیا دارد. اصلی‌ترین عامل پشت پرده گرانی‌ها کاسبان تحریم هستند.

دوم؛ اگر قرار است اهداف چشم‌انداز ۲۰ساله نظام تا سال ۱۴۰۴ محقق شود، باید کشور در ریل توسعه قرار گیرد. یکی از پشت پرده‌های گرانی‌ها، ضعف و ناتوانی و باندی عمل کردن مدیران اقتصادی کشور است. مدیران قوی را بر مصدر امور بنشانید.

سوم؛ اینکه اگر آقای رییسی می‌خواهد پشت پرده گرانی‌ها را شناسایی کند و با آنها مقابله کند باید مرزهای خودی و غیر خودی را کنار بزند.

چهارم؛ گردش آزادانه اطلاعات و شفافیت از اصلی‌ترین لوازم اصلاح ساختار اقتصادی کشور است. اگر اراده‌ای برای شناسایی عوامل پشت پرده گرانی‌ها وجود دارد و دولت می‌خواهد از حقوق و معیشت و سفره‌های مردم صیانت کند، راهش محدود‌سازی اینترنت و طرح‌های محدود‌کننده‌ای مانند صیانت از کاربران و فیلترینگ نیست./ اعتماد

نظرات بسته شده است.