از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9465

131 بازدید

رضا جمشیدی شنبه شب در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: درآمدهای مصوب خراسان رضوی در سال ۹۷ نسبت به امسال ۵٫۶ درصد افزایش خواهد داشت در حالی که این میزان رشد برای استان های دیگر ۱۰٫۹ درصد پیش بینی شده است.وی اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۷ دولت فردا به مجلس […]

رضا جمشیدی شنبه شب در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: درآمدهای مصوب خراسان رضوی در سال ۹۷ نسبت به امسال ۵٫۶ درصد افزایش خواهد داشت در حالی که این میزان رشد برای استان های دیگر ۱۰٫۹ درصد پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۷ دولت فردا به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود که براساس پیش بینی های انجام شده سهم اعتباری خراسان رضوی در سال آینده ۵۶۰ میلیارد تومان خواهد بود.
وی گفت: براساس بودجه سال ۹۷، استانها در مجموع ۴۹ درصد از درآمدهای کشور را وصول می کنند و سهم درآمدهای خراسان رضوی از ۳٫۸ درصد در سال جاری به ۳٫۶ درصد در سال ۹۷ کاهش می یابد که علت آن واقعی تر شدن درآمدها در سال آینده است.
جمشیدی افزود: براساس بودجه سال ۹۷، قرار است سال آینده ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود که تحقق این میزان نیاز به ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد.
وی اظهار کرد: کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ این است که منابع بودجه عمومی نسبت به سال ۹۶ تغییر نخواهد داشت و اعتبارات هزینه ای رشد کمی دارد و اعتبارات عمرانی به دلیل اینکه واقعی شده است، کاهش خواهد داشت.
وی گفت: مجموع اعتبارات استان تا پایان سال جاری یکهزار و ۹۶۵ میلیارد تومان شامل بخش جاری و عمرانی است که در ۹ ماه امسال ۸۶۷ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد از کل بودجه تخصیص یافته است.
جمشیدی افزود: از این میزان بودجه در سال جاری، ۵۹۱ میلیارد تومان اعتبارات جاری با تخصیص ۵۸ درصد و یکهزار و ۳۷۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی با تخصیص ۳۸ درصد بوده است.
وی اظهار کرد: اعتبارات دیگر امسال خراسان رضوی شامل ۷۹۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی با میانگین تخصیص ۴۵ درصد، ۲۸۰ میلیارد تومان از محل سه درصد سهم درآمدهای نفت و گاز با تخصیص ۴۶ درصد و ۵۱۲ میلیارد تومان با تخصیص ۴۴ درصد از محل جزء دوم اعتبارات پیوست قانون که اعتبارات استانی است، می باشد.
وی گفت: ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده مربوط به پروژه های تربیت بدنی به میزان ۳۸ میلیارد تومان با میانگین تخصیص ۲۰ درصد، اعتبارات ملی استانی شده به میزان ۹۷ میلیارد تومان با تخصیص ۳۲ درصد و اعتبارات توازن منطقه ای به میزان یک میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد از دیگر اعتبارات امسال خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: اعتبارات مربوط به ماده ۲۳ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی برای خراسان رضوی ۲۵ میلیارد تومان با تخصیص پنج درصد، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم ۳۵۹ میلیارد تومان با تخصیص ۲۹ درصد و اعتبارات ماده ۱۲ مدیریت بحران ۲۸ میلیارد تومان با تخصیص ۵۵ درصد است.
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: امسال ۱۳۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی به این استان اختصاص یافته که اولویت هزینه آنها در حوزه اشتغال است.
وی اظهار کرد: در این راستا ۲۱ پروژه عمرانی در حوزه های تولید و گردشگری و اشتغال استان برای جذب اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی در نظر گرفته شده که اعتبار مورد نیاز آنها ۶۶ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان است.
وی گفت: در حوزه مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان در سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۱۶ نفر بازنشسته مشمول نظام بودجه می شدند که سهم پاداش آنان ۴۲ میلیارد تومان بود که از این میزان بخش قابل توجهی در سال گذشته توسط دستگاه های اجرایی پرداخت شد و ۲۵ میلیارد تومان باقی ماند.
جمشیدی افزود: از محل بودجه امسال خراسان رضوی، ۱۷ میلیارد تومان برای وصول مطالبات بازنشستگان مربوط به پاداش پایان خدمت آنها اختصاص یافته که تاکنون پنج درصد از این مبلغ تخصیص یافته است، همچنین مرخصی های استفاده نشده بازنشستگان باید از محل اعتبارات دستگاه های اجرایی تامین شود.
وی اظهار کرد: ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی در سال جاری به این استان اختصاص یافته که قرار است ۷۰ درصد از این وجوه به شهرداری ها اختصاص یابد و ۳۰ درصد در اختیار دهیاری های استان قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به سهم بسیار شهرستان مشهد از این قانون، مقرر شد ۵۰ درصد از میزان اعتباراتی که قرار است از محل ۷۰ درصد وجوه ماده ۲۳ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی به شهرداری ها اختصاص یابد، برای شهرداری مشهد در نظر گرفته شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۷۴۸۹ / ۶۰۵۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


بودجه


اعتبارات


بازنشستگان

نظرات بسته شده است.