از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94587

75 بازدید

از وعده‌های اقتصادی محسن رضایی هم خبری نشد! • شهرام اصغری محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، اوایل آبان‌ماه وعده داده بود؛ « آذرماه اخبار اقتصادی خوبی به گوش مردم می‌رسد»! اما آذرماه هم رسید و مردم هیچ رونقی در اقتصاد مشاده نکردند! دکتر رضایی با اینکه در تبلیغات انتخاباتی‌اش حرف‌های قشنگی می‌زد اما معلوم […]

از وعده‌های اقتصادی محسن رضایی هم خبری نشد!
• شهرام اصغری
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، اوایل آبان‌ماه وعده داده بود؛ « آذرماه اخبار اقتصادی خوبی به گوش مردم می‌رسد»! اما آذرماه هم رسید و مردم هیچ رونقی در اقتصاد مشاده نکردند!
دکتر رضایی با اینکه در تبلیغات انتخاباتی‌اش حرف‌های قشنگی می‌زد اما معلوم نیست چرا اغلب مسئولان ما به آن شعارهایی که می‌دهند، نمی‌توانند عمل کنند!
رضایی می‌گوید: مهم‌ترین مسائل کنونی کشور، رسیدگی به مسائل اقتصادی مانند معیشت، رفاه و بهبود زندگی مردم، رشد اقتصادی و … است، اما تا زمانی‌که یک مسئول مثل یک شهروند معمولی زندگی نکند، نمی‌تواند درد مردم را آن‌طور که باید و شاید بفهمد.
البته اینکه، ابراهیم رئیسی به ایشان پست معاونت اعطاء کرد، کار خوب و پسندیده‌ای است اما امیدواریم افکار رضایی در تیم مدیریتی جدید هضم نشود و او بتواند وعده‌های خوب خود را عملی سازد.
بی‌شک رضایی یکی از مسئولان باتجربه کشور است که صداقت و صادگی خاصی دارد و با اینکه مردم گاهی برای او طنزهایی می‌سازند، اما او یکی از مدیران محبوبی است که گاهی حرف دل مردم را می‌زندو اما گویا ساختارهای غلط مدیریتی به‌گونه‌ای است که نمی‌گذارند طرح‌ و برنامه‌های دلسوزانه چنین مدیرانی به مرحله اجرا درآید! حتی در دولت سید محرومان، رئیسی! که چنین مشکلات و موانعی باعث ناامیدی جوانان و فرار آنها از کشور می‌شود.

رضایی هم مثل خیلی از مدیران ژست روشنفکری به‌خود می‌گیرد و می‌گوید: «حتی از ایرانیان عزیزی که در خارج از کشور نیز بهسر می‌برند، دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های فکری و مالی خود را وارد کشور کنند زیرا فضا در داخل کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در ایران فراهم خواهد شد. بنابراین از ایرانیان خارج از کشور دعوت می‌کنیم با انگیزه و شوق وارد وطن خود شوند تا بتوانیم کشور را بهتر از گذشته بسازیم و …».
اما از معاون اقتصادی رئیس جمهور و فرمانده قدیمی سپاه که با مسائل ریز و درشت کشور به‌خوبی آشنایی دارد، می‌پرسیم؛ وقتی ساختاری اجازه نمی‌دهد وعده‌ها و برنامه شخص باتجربه‌ای مثل خود شما که از بدنه همین سیستم و نظام هستید، در کشور اجرا و پیاده شود، آیا می‌توان توقع داشت که مدیری به طرح و برنامه‌های یک دانشجوی جوان خارج از کشور بها بدهد؟! واقعاً کجای کارمان ایراد دارد؟
سردار رضایی! با این مشکلات و اختلاف‌نظرها آذرماه امسال که هیچ، آذرماه ۱۴۱۰ هم نمی‌توانیم شاهد جهش اقتصاد کشور باشیم و البته که امیدواریم شما بتوانید عکس آن‌را به اثبات برسانید.

نظرات بسته شده است.