از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94578

92 بازدید

معاون اقتصادی رئیس جمهور دلیلی ندارد که مردم هم مالیات بپردازند، هم کسری بودجه دولت را بدهند و هم تورم را به جان بخرند/ تحریم‌های داخلی دست و پای تولیدکنندگان را بسته است محسن رضایی با اشاره به مقررات دست و پاگیر و کاغذبازی اداری، قوانین متضاد، روابط و رانت خواری، گفت: این تحریم‌های داخلی، […]

معاون اقتصادی رئیس جمهور
دلیلی ندارد که مردم هم مالیات بپردازند، هم کسری بودجه دولت را بدهند و هم تورم را به جان بخرند/ تحریم‌های داخلی دست و پای تولیدکنندگان را بسته است
محسن رضایی با اشاره به مقررات دست و پاگیر و کاغذبازی اداری، قوانین متضاد، روابط و رانت خواری، گفت: این تحریم‌های داخلی، ده برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولید کنندگان ما را بسته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بزرگترین حمایت از شرکت‌های تولیدی، برداشتن تحریم‌های داخلی است.

 

به گزارش پایگاه خبری خطرنگار و به نقل از تابناک اقتصادی؛ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های مدیریت جهادی کشور افزود: امروز بزرگترین مانع کشور در بیرون مرز‌ها نیست، بلکه در داخل و آن هم تحریم‌های داخلی است.

وی با اشاره به مقررات دست و پاگیر و کاغذبازی اداری (بروکراسی)، قوانین متضاد، روابط و رانت خواری، گفت: این تحریم‌های داخلی، ده برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولید کنندگان ما را بسته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: باید همت بلندی داشته باشیم تا این موانع را از جلوی پای کارآفرینان کشور برداریم؛ ضمن اینکه در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام شده است.

محسن رضایی درباره حمایت از تولید کنندگان گفت: اصلاحات اقتصادی، مهمترین مساله‌ای است که ما در حال پیگیری آن هستیم که از اصلاحات تجاری شروع شده است.

 

وی با بیان این که جبران کسری بودجه دولت باید از روی دوش مردم برداشته شود، افزود: دلیلی ندارد که مردم هم مالیات بپردازند، هم کسری بودجه دولت را بدهند و هم تورم را به جان بخرند. به گفته وی، اصلاحات پولی مهم است که این روند هم در ادامه اصلاحات تجاری در دولت آغاز شده است.

بر اساس این گزارش؛ پیش از این نیز دکتر محسن رضایی در مراسم روز ملی صادرات، با اشاره به ضرورت اصلاحات و جراحی اقتصادی در کشور اظهار داشت: اصلاحات در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و بانک‌ها را در برنامه داریم که برخی را شروع کرده‌ایم و یا شروع خواهیم کرد. باید سیستم پولی را با اعتبارات تقویت کنیم و جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم و مجموعه اصلاحاتی را در کنار اصلاحات تجاری آغاز کنیم و برای آن نیازمند کارهای بزرگ هستیم. رضایی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که موانع زیادی را باید پشت سر گذاشت، گفت: اولین مانع تحریم‌های داخلی است، امروز در کشور ما تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی سد راه تجارت و صادرات ماست.

نظرات بسته شده است.