از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94518

17 بازدید

جنگ داخلی آمریکا را تهدید می کند یک میلیاردر معروف آمریکایی گفت وقوع همزمان کسری بودجه بالا، مالیات بالا، تورم بالا، و شکاف درآمد و ثروت در آمریکا به شکلی کلاسیک این کشور را در مسیر جنگ داخلی قرار داده است. به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، ری دالیو، میلیاردر معروف آمریکایی و […]

جنگ داخلی آمریکا را تهدید می کند

یک میلیاردر معروف آمریکایی گفت وقوع همزمان کسری بودجه بالا، مالیات بالا، تورم بالا، و شکاف درآمد و ثروت در آمریکا به شکلی کلاسیک این کشور را در مسیر جنگ داخلی قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، ری دالیو، میلیاردر معروف آمریکایی و بنیانگذار بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان به نام بریج واتر، هشدار داد که آمریکا در حال رفتن به سمت نوعی جنگ داخلی است.

دالیو می‌گوید شرایط اقتصادی کنونی آمریکا و شکاف جدی بین تمایلات و ارزش ها در جامعه این کشور درحال سوق دادن آن به سمت بحران های مدنی است.

دالیو در لینکدین نوشت به خاطر تحریف اخبار در رسانه ها و افزایش پروپاگاندا مردم نمی توانند حقیقت را تشخیص دهند و به همین خاطر بیشتر از قبل قطب زده، احساساتی، و سیاست زده شده‌اند.

وی از جمله دلایل این مسئله را کسری بودجه بالا، مالیات بالا، افزایش تورم، و نابرابری بیشتر ثروت در میان مردم آمریکا عنوان کرده که باعث می شود شکاف بین مردم این کشور افزایش یابد.

دالیو تأکید کرد در حالی شاهد این اتفاقات هستیم که به صورت همزمان قدرت های خارجی در جهان شکل گرفته‌اند که به اندازه کافی برای به چالش کشیدن آمریکا که با ابعاد مختلف ایجاد کننده جنگ داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، قوی شده‌اند و در واقع این دوره بسیار خطرناک است.

این میلیاردر معروف آمریکایی می‌گوید من فکر می‌کنم که آمریکا در چنین دوره قرار دارد.

دالیو تاکید کرد سوال اصلی این است که نظام آمریکا تا پیش از آن که شکست بخورد تا کجا می تواند انعطاف به خرج دهد.

وی می‌گوید قدرت‌های سیاسی مخالف با یکدیگر با تمام وجود در حال جنگیدن برای پیروزی به هر قیمتی هستند و این مسئله مصالحه و توافق بین آنها را تقریباً غیر ممکن کرده و موجب شده بسیاری از افراد از اینکه اعتراض کنند یا برای مسئولیت های دولتی پا پیش بگذارند بیش از حد وحشت ‌داشته باشند.

دالیو معتقد است: بزرگترین خطری که دموکراسی ها را تهدید می کند تولید ساختار‌های تصمیم‌گیری متناقض و پراکنده است که هم موثر نیستند و هم به شکلی بی‌نظم شکل گرفته‌اند، این مسائل با هم به نتایج بدی منجر شده و انقلاب‌ها را رقم می‌زنند.

این میلیاردر معروف آمریکایی می‌گوید انتخابات امسال نقطه عطفی در سیاست داخلی آمریکا خواهد بود. در انتخابات سال ۲۰۲۲ کنگره آمریکا ما شاهد باخت اعتدال گرایان و پیروزی افراط گرایان و پوپولیست ها خواهیم بود چراکه در هر سو مردم به دنبال افراد جسور و جنگنده خواهند بود و نه کسانی که مصالحه می‌کنند.

دالیو می‌گوید در این مسیر هم دادگاه عالی آمریکا درباره موضوعاتی که مردم به دنباله تقابل و تنش در حوزه آنها هستند تصمیم گیری خواهد کرد. خطر جدی وجود دارد که هر طرف حس کند که تصمیمات طرف سیاسی رقیب ناعادلانه بوده و آن را نپذیرد که این مسئله باعث می شود که طرف‌های سیاسی مخالف با یکدیگر پنجه در پنجه شوند.

البته این نخستین باری نیست که دالیو پیش‌بینی‌های تعجب برانگیزی را ارائه داده است. وی در ماه نوامبر سال گذشته با انتشار کتابی به نام “مبانی تعامل با نظام جهانی در حال تغییر: چرایی شکست و پیروزی ملت ها” پیش بینی کرده بود که به خاطر شکاف ایجاد شده بین مردم آمریکا این کشور در معرض خطر جدی جنگ داخلی در ۱۰ سال آینده قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات بسته شده است.