از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9445

121 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در نشست خبری مشترک با «سلیمان سولو» وزیر کشور ترکیه با اشاره به اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی بین ایران و ترکیه، از موارد مورد بحث در نشست مشترک خود با وزیر کشور ترکیه به موضوع تروریسم، مرز، قاچاق کالا، مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در نشست خبری مشترک با «سلیمان سولو» وزیر کشور ترکیه با اشاره به اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی بین ایران و ترکیه، از موارد مورد بحث در نشست مشترک خود با وزیر کشور ترکیه به موضوع تروریسم، مرز، قاچاق کالا، مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان اشاره کرد.
وزیر کشور افزود: مقرر شد در نشست بعدی، کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور در ترکیه برگزار و نقشه راه در این زمینه تعیین شود تا در زمانبندی ای که انجام می شود آن را اجرایی کنیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: ایران و ترکیه موضوعات مشترکی با هم دارند و دو کشور با همکاری هایی که در حوزه های امنیتی در سطح منطقه داشتند، موفقیت های خوبی را کسب کرده اند.
وزیر کشور با بیان اینکه ایران و ترکیه به دنبال مرزهای مشترک امن، همکاری های اقتصادی، تجاری و تقویت روابط امنیتی هستند، گفت: همکاری دو کشور می تواند مبنایی برای تقویت همکاری های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و تجاری و برقراری پایه های صلح و امنیت در منطقه به صورت پایدار شود.
وزیر کشور عنوان کرد: این جلسات را به صورت مشترک تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد؛ مهم اراده دو کشور در انجام چنین مذاکراتی و توافق هایی است که با هم خواهیم داشت.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در حال فتنه انگیزی هستند تصریح کرد: همانطور که با کشورهای اسلامی مانند ترکیه در شکست داعش در سوریه و عراق همکاری داشتیم، دامنه این همکاری ها می تواند در خنثی کردن توطئه های دیگر ادامه داشته باشد.

**گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه دور یک میز در آرامش و امنیت منطقه اهمیت زیادی دارد
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز در این دیدار گفت: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه دور یک میز که در اصل سنگ بنای منطقه ای است که در آن زندگی می کنیم، در آرامش و امنیت منطقه و همکاری ها در حوزه های مختلف بویژه امنیتی اهمیت زیادی دارد.
سویلو افزود: موضوعات مختلفی را که در حوزه اختیارات ما بود اعم از تروریسم تا قاچاق مواد مخدر و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و امنیت مرزی و همچنین کارها و همکاری هایی که باید در این خصوص انجام شود را مشترکا ارزیابی کردیم و برای آنها سعی شد به نتیجه برسیم.
وزیر کشور ترکیه، رحمانی فضلی را سیاستمداری مجرب خواند و بیان داشت: از وزیر کشور ایران که ایشان را به عنوان دولتمرد مجرب خطاب کردم به خاطر صمیمیت و صداقتشان که در این نشست از خود نشان دادند به طور ویژه تشکر کنم.
سیام*۶۹۸۴*۳۰۶۱*۱۴۴۹*خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*


سیاسی


رحمانی فضلی


سولو


نشست خبری

نظرات بسته شده است.