از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93942

226 بازدید

حضرت آیت الله خامنه ای مجدد بر حرام بودن سلاح هسته ای و غیر منطقی بودن سلاح های کشتار جمعی تاکید کرد. به گزارش شفقنا، ایشان در بخشی از بیانات خود در دیدار با اساتید دانشگاه ها یادآور شدند: با وجود توانایی های بالای علمی در زمینه هسته ای، ما مطلقاً به دنبال سلاح هسته […]

حضرت آیت الله خامنه ای مجدد بر حرام بودن سلاح هسته ای و غیر منطقی بودن سلاح های کشتار جمعی تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، ایشان در بخشی از بیانات خود در دیدار با اساتید دانشگاه ها یادآور شدند: با وجود توانایی های بالای علمی در زمینه هسته ای، ما مطلقاً به دنبال سلاح هسته ای نیستم زیرا بر مبنای فقهی، دینی و شرعی، سلاح های کشتار جمعی اعم از هسته ای و شیمیایی را حرام می دانیم.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ما حتی تولید سلاح کشتار جمعی را صرفاً با هدف انبار کردن نیز کاری غلط غیرمنطقی و غیرعقلایی می دانیم زیرا خرج و هزینه فراوانی به کشور تحمیل می شود اما استفاده ای هم نمی شود.
ایشان خاطرنشان کردند: بنابراین ما از لحاظ مبنایی با تولید سلاح کشتار جمعی مخالفیم اما به غنی سازی هسته ای نیازمندیم زیرا آن را نیاز آینده کشور می دانیم و اگر امروز توانایی های خود را در این زمینه افزایش ندهیم، ده سال دیگر باید از صفر شروع کنیم.

یادآور می شود حضرت آیت الله خامنه ای ۹ سال پیش نیز در پیامی به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای، فتوای بسیار مهمی صادر کردند و به دلایل عدم تمایل تهران به ساخت سلاح اتمی بعد جدیدی بخشیدند.

به گزارش شفقنا، متن فتوای حضرت آیت الله خامنه ای که در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۸۹ صادر شده به این شرح است:

به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم.

ایشان در جایی دیگر نیز بیان داشتند: منع سلاح هسته‌ای مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد.

نظرات بسته شده است.