از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9378

182 بازدید

به گزارش خطرنگار، رضا قمرزاده روز شنبه در نشست خبری ‘بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان’ در اصفهان افزود: این تعداد مخاطب در ۷۳۶ جشنواره قصه گویی در بخش های استانی، منطقه ای و کشوری، از آثار ارائه شده بهره می برند. وی اضافه کرد: ۶ هزار و […]

به گزارش خطرنگار، رضا قمرزاده روز شنبه در نشست خبری ‘بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان’ در اصفهان افزود: این تعداد مخاطب در ۷۳۶ جشنواره قصه گویی در بخش های استانی، منطقه ای و کشوری، از آثار ارائه شده بهره می برند.
وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۷۳۷ قصه در یک فرایند استانی، منطقه ای و ملی مورد ارزیابی قرار می گیرد تا از بین آنها بهترین آثار معرفی شود.
قمرزاده افزود: بخش منطقه ای جشنواره قصه گویی ۲۰ تا ۲۲ آذر با حضور شرکت کنندگانی از همه استان ها به میزبانی پنج استان از جمله اصفهان برگزار می شود.
به گفته معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره در سه بخش مربیان کانون، قصه گویان رضوی و بخش آزاد برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را تبیین اهمیت قصه گویی به عنوان یک ابزار تربیتی و زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین کهن ملی توصف کرد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع های جشنواره شامل مباحث آموزشی، تربیتی، قصه های رضوی، شاهنامه، قصه های بومی، محلی و قصه ها با زبان و گویش محلی، هر یک در یک بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای ارائه می شود.
قمرزاده گفت: برگزیدگان نهایی که توسط محمد سیمزاری، رضا فیاضی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران جشنواره معرفی می ‌شوند، بهمن امسال در مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور می یابند.
وی گفت: قصه گویان ۳۷ کشور جهان در بخش بین الملل این جشنواره شرکت می کنند که در نهایت ۱۰ اثر به مرحله پایانی راه می یابد.
قمرزاده اضافه کرد: ۱۸۴ قصه گو در مرحله منطقه ای جشنواره که در پنج حوزه در کشور برگزار می شود، آثار خود را ارائه می کنند و داوران بر اساس امتیازات، قصه های برتر را برمی گزینند.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: قصه های برتر در پرتال کودک و نوجوان به نشانی koodak24.ir برای استفاده عموم قرار می گیرد و کتاب قصه های برتر جشنواره همچون دوره پیشین، چاپ و منتشر می شود.
قمرزاده ادامه داد: حضور پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و نوجوانان به عنوان قصه گویان در کنار کودکان و ارائه مقالات با موضوع قصه و قصه گویی از خصوصیات جشنواره امسال است که در دوره های پیشین وجود نداشت.
وی یادآور شد: در حال حاضر قصه گویی از جمله فعالیت های اصلی در ۷۳۳ مرکز کانون و ۱۷۷ کانون سیار پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور است.
به گفته وی، ۶ هزار و ۷۳۷ قصه گو، سه هزار و ۱۷۴ قصه گوی نوجوان، ۷۰ طرح داستانی و ۱۸۲ مقاله در جشنواره امسال مورد داوری قرار می گیرند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای ۶۰ مرکز فرهنگی و هنری است و ۱۰۸ هزار کودک و نوجوان در این کانون ها عضویت دارند.
به گزارش خطرنگار، اصفهان میزبان بخش ۳ کشوری این جشنواره است.
جشنواره مزبور در نوبت صبح و عصر در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان شماره ۳ واقع در خیابان معراج اصفهان برگزار می‌شود.
آیین اختتامیه این رویداد نیز چهارشنبه هفته جاری در محل یاد شده، برگزار خواهد شد.
ت / ۶۰۲۰ /۶۰۲۷ خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


جشنواره بین المللی قصه گویی


اصفهان

نظرات بسته شده است.