از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9377

143 بازدید

محسن نجفی روز شنبه درجمع اصحاب رسانه افزود: ۲۴ درصد از مقالات این همایش در زمینه صنعت آب، ۶۲ درصد با موضوع صنعت برق و ۱۴ درصد نیز مقالات دانشگاهی هستند.وی گفت: همایش ملی اطلاعات مکانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه در اراک برگزار می شود و پژوهشگران استان مرکزی نیز با ۲۲ درصد […]

محسن نجفی روز شنبه درجمع اصحاب رسانه افزود: ۲۴ درصد از مقالات این همایش در زمینه صنعت آب، ۶۲ درصد با موضوع صنعت برق و ۱۴ درصد نیز مقالات دانشگاهی هستند.
وی گفت: همایش ملی اطلاعات مکانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه در اراک برگزار می شود و پژوهشگران استان مرکزی نیز با ۲۲ درصد در ارایه مقالات به این همایش ملی مشارکت داشته اند.
رئیس کمیته علمی همایش ملی اطلاعات مکانی گفت: ۱۱۰ مقاله پذیرفته شده در این همایش ملی به صورت شفاهی و بقیه به صورت چاپی ارایه خواهند شد.
نجفی افزود: ۶۰ مقاله راه یافته به این همایش ملی به شکل پوستر و ۴۰ مقاله به صورت شفاهی برای پژوهشگران و محققان ارایه می شود.
وی، برپایی کارگاه، برگزاری نمایشگاه مقالات، رونمایی از ۲ طرح ملی و رونمایی از جایزه دکتر’عباس سحاب’ بنیانگذار کارتوگرافی ایران را از دیگر برنامه های تدارک شده برای این همایش ملی در اراک عنوان کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: مدیرعامل شرکت زیمنس و مدیرعامل شرکت نپلن نیز در این همایش شرکت دارند.
نجفی افزود: با توجه به رشد روز افزون شبکه های برق، آب و تاسیسات خدمات رسان، مدیریت این شبکه ها با شیوه های سنتی دشوار است و استفاده از فناوری های نوین و سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS به عنوان یکی ازبسترهای کارآمد از این فناوری نیازمند برجسته سازی است.
وی اظهار کرد: یکهزار متخصص در این همایش ملی حضور خواهند داشت و ۴۰ کارگاه مورد داوری قرار می گیرد.
رئیس کمیته علمی همایش ملی اطلاعات مکانی گفت: هفت کارگاه تخصصی به صورت جنبی در این همایش برگزار می شود که ۲ عنوان آن بین المللی است.
نجفی افزود: این همایش به دنبال کاربردی کردن فناوری ها در استفاده از انرژی های آب و برق است.
وی اظهار کرد: دولتی موفق است که داده های مکانی، انسانی و حقوقی خود را مدیریت کند و بانک هایی که براساس این داده ها شکل می گیرند نه تنها توسعه کلان را در نظر دارند بلکه منابع بزرگ ثروت برای کشور به ارمغان می آورند.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: در این همایش ملی همچنین کارگاهی به صورت عملیاتی در استفاده از جی آی اس در حوزه زلزله از طرف محققان کرمانشاه دایر می شود.
چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در مدیریت صنعت آب و برق با رویکرد هم اندیشی و هم افزایی در فعالیت های انجام شده در زمینه جی آی اس از ۲۲ آذرماه به مدت ۲ روز به میزبانی صنعت آب و برق استان مرکزی برگزار می شود.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/ خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


اقتصاد


همایش ملی


سامانه اطلاعات


استان مرکزی

نظرات بسته شده است.