از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93698

72 بازدید

حسن حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال ‘رونق تولید’ افزود: انتخاب چنین عنوانی برای امسال با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار هوشمندانه است.وی اظهار داشت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب مبنای نامگذاری سالها را مسائل […]

حسن حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال ‘رونق تولید’ افزود: انتخاب چنین عنوانی برای امسال با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار هوشمندانه است.
وی اظهار داشت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب مبنای نامگذاری سالها را مسائل اقتصادی قرار داده اند تا بتوان از این طریق رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار داد اما اجرای برنامه ها در این راستا دچار مشکل می شود.
وی گفت: باید ابتدای هر سال کارگروهی در استانها تشکیل شود تا ضعف و قوت برنامه های مرتبط با نامگذاری سالها احصا شده و برای سال جدید و تحقق شعار آن برنامه ریزی کند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: دیوان سالاری بسیار در کشور وجود دارد و روند دریافت مجوز ها و انجام امور اداری برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان طولانی است که با این شرایط نمی توان انتظار داشت، بخش تولید رونق گیرد.
وی اظهار داشت: بیش از آنچه تحریم های بین المللی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده، تحریم های داخلی و دیوان سالاری، اقتصاد و بخش تولید کشور را تخریب کرده است.
وی گفت: اختیارات مدیران استانی که اشراف بیشتری بر روی مشکلات و مسائل بخش تولید منطقه خود دارند، بسیار کم است و باید برای تصمیم گیری در هر بخش به تهران بروند یا در انتظار تصمیمات مرکز کشور باشند.
حسینی افزود: اقدام دیگر برای رونق تولید در سال جاری باید تمرکززدایی و افزایش اختیارات مدیران استانها در عرصه اقتصادی باشد تا در هزینه و زمان صرفه جویی شده و طرحها به نحو بهتری اجرا شود.
وی اظهار داشت: از دیگر پیشنهادات برای رونق تولید، کاهش تعطیلات در طول سال و افزایش راندمان کاری است زیرا هم اکنون از ۲۵ اسفند ماه هر سال تا اوایل اردیبهشت ماه سال جدید اغلب ادارات در عمل نیمه تعطیل هستند و با این راندمان کاری نمی توان انتظار رونق تولید داشت.
وی گفت: برای تحقق شعار سال باید الزامات توسط قوای سه گانه تعیین و از سوی رسانه ملی اطلاع رسانی شود و در اجرا نیز مشارکت بخش خصوصی محور اساسی کار قرار گیرد.
۷۴۸۹ / ۶۰۵۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


دیوان سالاری


رونق تولید


مشهد

نظرات بسته شده است.