از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93522

90 بازدید

به گزارش خطرنگار، با وجود تلاش هایی که برای تامین نیازهای سخت افزاری در حوزه تئاتر طی چند سال گذشته در زنجان انجام شده است ولی به اعتقاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان، نبود سالن تخصصی برای تئاتر همچنان یک مساله جدی و کمبود اساسی است. حسین نجفی معتقد است: سالن های عمومی موجود […]

به گزارش خطرنگار، با وجود تلاش هایی که برای تامین نیازهای سخت افزاری در حوزه تئاتر طی چند سال گذشته در زنجان انجام شده است ولی به اعتقاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان، نبود سالن تخصصی برای تئاتر همچنان یک مساله جدی و کمبود اساسی است.
حسین نجفی معتقد است: سالن های عمومی موجود در استان جوابگوی اجراهای عمومی آثار نمایشی نیست و برای ارتقای کمی و کیفی آثار نمایشی وجود یک سالن تخصصی از ضروریات است.
وی با بیان اینکه وجود ضعف های سخت افزاری، زنجان را از میزبانی جشنواره های ملی در حوزه هنرهای نمایشی محروم کرده است، اظهار داشت: در طول سال ۲۶۲ جشنواره در زمینه هنرهای نمایشی در سطح کشور برگزار می شود که متاسفانه زنجان میزبان هیچکدام از آنها نیست در صورتی که برگزاری جشنواره ها می تواند زمینه ای برای تبادل داشته ها و تجربیات هنرمندان را فراهم کرده و باعث رونق و ارتقای هنر نمایش در استان شود.
به گزارش خطرنگار، عملیات اجرایی احداث سالن تخصصی تئاتر در زنجان از ۱۲ سال پیش آغاز شده است، و در زمان حاضر این طرح فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این باره گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۸میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل سالن تحصصی تئاتر زنجان در نظر گرفته شد تا عملیات اجرایی این طرح دوباره از سر گرفته شود.
فاطمه کرباسی با بیان اینکه قرارداد جدید تکمیل طرح سالن تخصصی تئاتر زنجان به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال با پیمانکار بسته شده است، افزود: قرار داد جدید تکمیل این پروژه ۱۸ ماهه است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم در مدت زمانی مشخص شده، این طرح به مرحله بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است تا عملیات تجهیز سالن تخصصی تئاتر زنجان بر عهده این وزراتخانه باشد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه سال گذشته فعالیت های گسترده ای در حوزه تئاتر در این استان انجام شد، گفت: ارتقای کیفیت آثار نمایشی از طریق برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی برای هنرمندان از برنامه های عمده حوزه تئاتر در سال جاری خواهد بود.
محمود علیمحمدی توجه ویژه به تئاتر کودک را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری در حوزه تئاتر در استان اعلام کرد و افزود: در این حوزه ظرفیت های قابل توجهی در استان وجود دارد.
وی و از فعالیت ۲ آموزشگاه تئاتر در شهر زنجان خبر داد و گفت: تلاش ما این است تا با ترغیب بخش خصوصی، راه اندازی آموزشگاه هنرهای نمایشی در سایر شهرستان های استان نیز توسعه پیدا کند.
به گزارش خطرنگار، هم اکنون ۲۰ گروه نمایش در استان زنجان فعالیت دارند که از این تعداد، ۱۳ گروه دارای پروانه فعالیت و مجوز رسمی هستند.
۷ فروردین برابر با ۲۷ مارس روز جهانی هنرهای نمایشی است که از سال ۱۳۹۳ برای ثبت به عنوان «روز ملی هنرهای نمایشی» در تقویم رسمی کشور مطرح و سرانجام در سال ۱۳۹۵ و در جلسه ۷۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم به ثبت رسیده است.
۸۰۶۸/۳۰۸۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


چالش


سالت تخصصی

نظرات بسته شده است.