از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93480

54 بازدید

اکبر عباس پور شبانگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، در این رابطه افزود: با آبگیری کامل سد خاتم راین یک میلیون و ۴۰۰ متر مکعب آب ذخیره می شود و روستاهای پائین دست تا پایان سال زراعی جاری از آب کشاورزی کافی برخوردار خواهند شد.وی با اشاره به اینکه سد خاتم الانبیاء […]

اکبر عباس پور شبانگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، در این رابطه افزود: با آبگیری کامل سد خاتم راین یک میلیون و ۴۰۰ متر مکعب آب ذخیره می شود و روستاهای پائین دست تا پایان سال زراعی جاری از آب کشاورزی کافی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه سد خاتم الانبیاء دهستان گروه از توابع بخش راین از نوع سدهای خاکی همگن است اظهار داشت: این سد با هدف جمع آوری سیلاب‌ های فصلی و به منظور تامین آب آشامیدنی و کشاورزی ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای پایین دست احداث شده است.
بخشدار راین یادآورشد: با توجه به بارندگی های سال جاری مشکلات ناشی از کمبود آب و خشکسالی های سالیان گذشته در منطقه مرتفع می شود.
راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی کرمان و بر دامنه کوه هزار قرار دارد و سد خاتم الانبیا در دهستان گروه از توابع بخش راین در فاصله ۴۶ کیلومتری راین، قرار دارد و با حجم ۱٫۳ متر مکعب، جهت ذخیره آب رودخانه گروه و جمع آوری سیلاب ‌های فصلی به منظور تامین آب کشاورزی روستاهای پایین دست احداث شده است.
۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


سد خاتم الانبیا راین


آبگیری سد


راین

نظرات بسته شده است.