از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93423

90 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دکتر روحانی روز چهارشنبه در چهارمین سفر خود طی مدت مسوولیت ریاست جمهوری ابتدا در مناطق سیل زده استان حضور یافت و از نزدیک با مردم گفتگو و روند امداد رسانی و کمک به رفع مشکلات مردم را بررسی کرد و سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان شرکت نمود.تعدادی […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دکتر روحانی روز چهارشنبه در چهارمین سفر خود طی مدت مسوولیت ریاست جمهوری ابتدا در مناطق سیل زده استان حضور یافت و از نزدیک با مردم گفتگو و روند امداد رسانی و کمک به رفع مشکلات مردم را بررسی کرد و سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان شرکت نمود.
تعدادی از مقامات دولت و وزرا رییس جمهوری را در این جلسه همراهی می کنند.
بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ در گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان در گنبدکاووس، سد بوستان در کلاله و سد وشمگیر در آق قلا شد که به دنبال آن سیل از شرق استان آغاز و با طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان بخش های وسیعی از شمال و غرب گلستان را نیز به زیر آب برد.
برای مقایسه میزان بارندگی اخیر در گلستان باید گفت که میانگین بارندگی سالانه استان ۴۵۰ میلی متر است اما با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۱۵ میلی متر باران در کمتر از دو روز بارید ضمن اینکه ارتفاع برف در مناطق کوهستانی منطقه به ۱٫۵ متر رسید.
بر اثر این سیل و برابر آخرین آمار تاکنون به ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه مسکونی مردم گلستان خسارت جدی وارد شده که دست کم ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن نیازمند نوسازی است.
سیل و حوادث ناشی از آن نظیر تخریب منازل و واژگونی قایق تاکنون جان ۴ نفر را در گلستان گرفته است.
شهرهای آق قلا، گُمیشان، گنبد، سیمین شهر و بسیاری از روستاهای این مناطق گلستان بیشتر از سایر نقاط استان بر اثر وقوع سیل آسیب جدی دیده اند.
تلف شدن ۲ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک، ۲۰ راس دام سنگین و اسب و افزون بر ۷۰۰ هزار قطعه مرغ، نابودی بخش های وسیعی از مزارع و باغات، مرغداری ها، دامداری ها و مراکز آبزی پروری، خسارت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به زیرساخت ها و حوزه تاسیسات آبی و بیکار شدن ۳ هزار نفر ناشی از آسیب و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله بخشی خسارت های سیل گلستان تاکنون است و روند تخریب ها همچنان ادامه دارد.
۱۶۴۸
  

انتهای پیام /*


سیاسی


رییس جمهوری


سیلاب


گلستان

نظرات بسته شده است.