از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9334

68 بازدید

حسن ظفری روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه کمک های مردمی به مناطق زلزله زده بی نظیر بود افزود: به ازای ساخت هر واحد روستایی ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، کمک بلاعوض، وام معیشتی و نیز کمک هزینه خرید اثاثیه به مردم زلزله زده این منطقه اختصاص می‌یابد.ظفری با […]

حسن ظفری روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه کمک های مردمی به مناطق زلزله زده بی نظیر بود افزود: به ازای ساخت هر واحد روستایی ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، کمک بلاعوض، وام معیشتی و نیز کمک هزینه خرید اثاثیه به مردم زلزله زده این منطقه اختصاص می‌یابد.
ظفری با بیان اینکه در زمینه تسهیلات مسکن شهری نیز به ازای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد، ۱۰۰ میلیون ریال وام معیشتی و ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اثاثیه منزل اختصاص می‌یابد.
ظفری با بیان اینکه سازماندهی کمک های مردمی از ارکان اصلی مدیریت بحران است بیان کرد: ۱۰ ستاد در منطقه شکل گرفت که ۹ ستاد از استانهای دیگر بود و مقرر شد تا چهار دهستان از سرپل ذهاب و بازسازی ۹۸ روستا به استان همدان محول شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: ستاد بازسازی همدان از روزهای اول در منطقه حضور پیدا کرد و بازسازی چهار دهستان از روستاهای سرپل ذهاب در اختیار استان همدان است که در این مناطق ۱۲۳ نیروی انسانی، ۳۰ نفر نیروی فنی و ۱۵ گروه ارزیابی و غیره به منطقه اعزام شده و فعال هستند.
ظفری بیان کرد: ۸۴ روستا به صورت روستاهای مورد توجه بازسازی با ترکیب پنج هزار و ۷۵۱ خانوار در اختیار استان قرار گرفتند و کار بازسازی ۱۴ روستا انجام گرفته است.
وی افزود: ۲ هزار و ۵۶۷ روستا نیازمند احداث و بازسازی مجدد و سه هزار و ۵۲۵ واحد نیازمند تعمیر است که در مجموع ۶ هزار و ۹۲ روستا را تشکیل می‌دهند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: در این مناطق ۳۹۸ سکوی اجرا شده توسط قرارگاه خاتم را داشتیم و نصب کانکس ۱۵۳ واحد تا روز گذشته انجام گرفته بود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) ستان همدان نیز گفت: آواربرداری از ۳۱ روستای زلزله‌زده در استان کرمانشاه که به سپاه همدان واگذار شده بود به اتمام رسیده است.
سردار مهدی فرجی افزود: مقرر شده سپاه همدان حدود ۵۰ تا ۵۴ واحد مسکونی را برای افراد زیر پوشش بهزیستی بسازد که مقدمات آن انجام شده و در ازگله این اقدام به طور جدی دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ کانکس ۶ متری از سوی مردم همدان از سطح استان اهدا شده است افزود: اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری، علوم پزشکی و غیره از همدان به مناطق زلزله زده از اقدامات خوب بوده که همچنان ادامه دارد.
زلزله ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر شامگاه یکشنبه، ۲۱ آبان ماه کرمانشاه را لرزاند، شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
بر اساس آخرین آمارها جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به ۵۷۹ نفر رسید.
۷۵۲۳/۲۰۸۷
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


زلزله ۹۶


بازسازی روستا


همدان

نظرات بسته شده است.