از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93115

170 بازدید

به گزارش خطرنگار، سایت شهرداری اصفهان روز سه شنبه به نقل از فرهاد کاوه آهنگران افزود: هم اکنون۸۰ نیروی امداد و نجات در این ورزشگاه ها در حالت آماده باش بسر می برند. وی تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در اصفهان و استان های همجوار، همشهریان و […]

به گزارش خطرنگار، سایت شهرداری اصفهان روز سه شنبه به نقل از فرهاد کاوه آهنگران افزود: هم اکنون۸۰ نیروی امداد و نجات در این ورزشگاه ها در حالت آماده باش بسر می برند.
وی تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در اصفهان و استان های همجوار، همشهریان و مسافران به هیچ وجه در حاشیه رودخانه زاینده رود و نهرهای اطراف آن مستقر نشوند.
به گفته وی، با توجه پیش بینی بارندگی در اصفهان، احتمال بالا آمدن آب رودخانه بسیار زیاد است.
کاوه آهنگران هشدار داد: بدلیل وضعیت فعلی جوی در کشور، هموطنان بدانند که اسکان در مکان های غیرقابل دسترس و زیرین نسبت به سطح زمین می تواند به قیمت از دست دادن جان آنها تمام شود.
وی همچنین خطاب به صاحبان منازل واقع در مجاورت رودخانه زاینده رود خاطرنشان کرد: در زیر زمین این دسته از ساختمان ها باید شیر یکطرفه فاضلاب وجود داشته باشند تا در زمان بارش های سنگین، فاضلاب به درون ساختمان راه نیابد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین لازم است درهای زیرزمین اینگونه منازل کیپ باشد و هرگونه شکستگی در و پنجره ترمیم شود و وضعیت ناودان ها نیز بدرستی مورد بررسی قرار بگیرد.
وی در باره بالاترین میزان خسارت مالی و جانی در زمان بارندگی تصریح کرد: یکی از مهمترین خطرات، بی توجهی نسبت به استفاده از کلیدهای محافظ برق و سیم کشی های غیراصولی برخی ساختمان هاست که در زمان بارندگی موجب آتش سوزی و برق گرفتگی می شود.
به گفته کاوه آهنگران، شماره ۱۳۷ برای تماس مسافران نوروزی و شماره ۱۲۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات ایمنی شهروندان است.
به گزارش خطرنگار، سامانه بارشی از روز یکشنبه از جنوب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
هوای استان اصفهان از روز گذشته تا لحظه مخابره این خبر، همچنان بارانی است.

۹۸۶۱/۶۰۲۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


اصقهان


حوادث


آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان

نظرات بسته شده است.