از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 9304

76 بازدید

علیرضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با مسئولان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاههای مشهد افزود: اگر زمزمه های نقد را نشنویم، تبدیل به فریاد خواهد شد و آن زمان کار سخت می شود.وی اظهار کرد: آینده جامعه با حضور دانشجویان توانمند و قدرتمند تضمین می شود و دانشجویان باید سیاسی به معنی آگاه به مسائل‌ […]

علیرضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با مسئولان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاههای مشهد افزود: اگر زمزمه های نقد را نشنویم، تبدیل به فریاد خواهد شد و آن زمان کار سخت می شود.
وی اظهار کرد: آینده جامعه با حضور دانشجویان توانمند و قدرتمند تضمین می شود و دانشجویان باید سیاسی به معنی آگاه به مسائل‌ درون و بیرون کشور، منتقد و آرمانخواه باشند.
وی گفت: همانگونه که از بیرون دانشگاه انتظار تحمل شنیدن صدای مخالف هست در داخل دانشگاه هم دانشجویان باید این موضوع را تمرین کنند.
رشیدیان با اشاره به ۱۶ آذر و روز داشجو افزود: شرایط ضد استبدادی و استعمار جدید که در داخل کشور قدرت نمایی می کرد و ماجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مردم و تشکلها را در موضع واحد ضد استکباری قرار داد.
وی اظهار کرد: نتیجه جریان ضد استبدادی و ضد استعماری ایران، حرکت ۱۶ آذر بود که در آن دانشجویان جان خود را برای عزت و آزادی ایران فدا کردند و همین فرهنگ در عرصه مبارزه با نظام ستم شاهی، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و ایستادگی مدافعان حرم نیز استمرار داشته و جزو خصوصیات بارز جوانان و دانشجویان این کشور بوده است.
وی گفت: هم اکنون علاوه بر تعامل تشکلهای دانشجویی، تعامل بین حوزه و دانشگاه هم اهمیت دارد و ارتباط بین این ۲ نهاد، بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: برای حل معضلات و آسیب‌ های اجتماعی و مشکلات اشتغال و تولید کارهای بسیار خوبی انجام شده اما نگاه نقاد دانشگاه می گوید این حرکت‌ها جامع، کامل و تمام عیار نبوده و باید تقویت شود.
وی اظهار کرد: کارشناس ارشد و دکترای ما باید بتواند با پایان نامه خود برای حل معضلات کشور راهکار ارائه دهد و دانش آموختگان باید موضوع پایان نامه های خود را بر اساس معضلات موجود انتخاب و تنظیم کنند.
وی با اشاره به اقدامات دولت در رفع مشکل اشتغال گفت: قبل از این دولت اشتغال استان یک میلیون و ۸۳۲ هزار شغل بود که این رقم در آخر تابستان امسال به ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار شغل افزایش یافت.
رشیدیان با بیان اینکه با کمتر از هشت درصد جمعیت کشور در مدت یکسال ۱۸۴ هزار شغل در این استان ایجاد شد افزود: این میزان ۲۳،۱ درصد میزان اشتغال کشور است و با ظرفیتها و مزیت های جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، انسانی و ژئوپلتیک این استان بیش از این می توان شغل ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: با همه اقداماتی که انجام شده است هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد که ۴۸ درصد آنها دانش آموختگان فوق دیپلم تا دکترا هستند.
وی گفت: عدالت توزیعی و رفع آسیبهای اجتماعی مورد تاکید دولت است و اکنون در حوزه آسیب های اجتماعی ۱۲۰ تشکل غیر دولتی در این استان فعالیت دارد که پارسال ۴۰ میلیارد ریال برای پروژه های آنها تخصیص یافت. استاندار خراسان رضوی افزود: چنین فعالیت هایی باعث شده است میزان طلاق در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳،۲ درصد کاهش یابد.

*نگاه ما به دانشگاه امنیت فرهنگی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: فرهنگ امنیتی در دانشگاه باعث رکود و رخوت در فضای علمی و دانشگاهی جامعه می شود و نگاه ما به دانشگاهها امنیت فرهنگی است که نشاط و شادابی ایجاد می کند
سید جواد حسینی با بیان اینکه از هیجان زدگی و کمی گرایی در حوزه دانشگاه باید پرهیز کرد افزود: هم اکنون ۳۰۲ هزار دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی در این استان هستند و ۲۰۵ مرکز دانشگاهی، ۲۸ تشکل دانشگاهی و ۱۰۵ تشکل علمی در این استان فعالیت دارد.
نمایندگان تشکلهای داشجویی دانشگاههای مشهد نیز در این مراسم بر حفظ استقلال دانشگاهها، پرهیز از فشارهای امنیتی بر دانشجویان، استفاده از ظرفیت های بانوان و جوانان در عرصه های مدیریتی استان و توجه به مطالبات دانشجویان تاکید کردند.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۷۵۰۷/ ۶۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


علیرضا رشیدیان


تشکل های دانشجویی


دانشگاههای مشهد

نظرات بسته شده است.