از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91933

83 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه خطرنگار، تسهیلات اعطایی به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در سال گذشته را می توان شامل وام ضروری، ودیعه مسکن ، بنیاد علوی ، تغذیه و غیره بر شمرد . **وام های ضروری در سال ۹۷ صندوق رفاه دانشجویان وام های ضروری به دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی اعطا کرد […]

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه خطرنگار، تسهیلات اعطایی به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در سال گذشته را می توان شامل وام ضروری، ودیعه مسکن ، بنیاد علوی ، تغذیه و غیره بر شمرد .

**وام های ضروری
در سال ۹۷ صندوق رفاه دانشجویان وام های ضروری به دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی اعطا کرد ، وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ ۱۸ و ۲۱ میلیون ریال از طریق بانک توسعه تعاون ، همچنین وام ضروری عادی تا سقف شش میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تخصیص یافت .
اختصاص وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای هر دانشجو یک بار در طول مقطع تحصیلی از دیگر تسهیلات سال ۹۷ به شمار می آید .
بر اساس اعلام ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان، میزان اعتبار وام ضروری از ۴۴٫۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ با ۴۷ درصد رشد به ۶۵٫۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید .
به گفته وی ، وام تحصیلی از ۱۳۴ میلیارد تومان عملکرد در سال ۹۶ با ۳۸ درصد رشد به ۱۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید و وام ویژه دکتری نیز در مجموع از ۱۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۲۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ با هم افزایی بانک توسعه تعاون افزایش یافت.

**وام ویژه دکتری
در سال ۹۷ برخی وام های ویژه به دانشجویان دکتری اختصاص یافت. بر این اساس، ثبت وام های تحصیلی ویژه دکتری سه ماهه بهار ۹۷، با عنوان «ضروری ویژه دکتری »و نضروری عادی » از اول تا ۲۰ خردادماه انجام شد.
دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به قبل در سال ۹۷ از وام ضروری ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان در سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شدند.
وام ویژه دکتری در سال ۹۷ به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و دانشجویان بیشتری از این وام ها بهره مند شدند.اما دانشجویان دکتری یک وام ویژه هم در سال ۹۷ دریافت کردند که مجموع آن ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد ، این وام در مقایسه با سال ۹۶ با رشد ۴۷ درصدی مواجه شد.

**افزایش وام های دانشجویی
با افزایش درآمدهای صندوق رفاه دانشجویان به ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷، اعتبار وام شهریه به بیش از ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید که به دانشجویان اختصاص یافت.

**وام ازدواج
بر اساس اعلام سال ۹۷ صندوق رفاه دانشجویان، ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام برای ازدواج دانشجویان اختصاص یافت.

**وام عتبات
در سال ۹۷ مبلغ شش میلیارد تومان وام عتبات به دانشجویان اختصاص یافت.

**وام تغذیه
دانشجویان هر ساله وام تغذیه دانشجویی دریافت می کند که در سال ۹۷ رقم این وام ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

**وام ودیعه مسکن و کمک رهن دانشجویی
سال ۹۷ وام های ودیعه مسکن و کمک رهن دانشجویی هم افزایش یافت. به طوریکه در بخش وام ودیعه مسکن متاهلی و کمک رهنی حدود ۶۰ میلیارد تومان به دانشجویان پرداخت شد.

**بازپرداخت بدهی دانش آموختگان
با کمپین بخشودگی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بهمن ماه سال ۹۷ فعال کرد، مبلغ ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات معوق و جاری صندوق رفاه وصول شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰۱ درصد رشد داشت.
مجموع درآمد صندوق رفاه دانشجویان در مدت زمان برگزاری طرح بخشودگی، مبلغ ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.
درآمد پیش بینی در بودجه سال ۹۷ صندوق رفاه دانشجویان مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بود که تا اسفندماه ۹۷ به ۴۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت. در این کمپین ۵۲ هزار و ۷۱۳ دانش آموخته بدهی خود را پرداخت کردند.

**افزایش وام های سال تحصیلی ۹۸
در سالی که گذشت با برگزاری جلسه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، وام های سال تحصیلی ۹۸ افزایش یافت.
بر این اساس، وام ضروری برای تمام مشمولان طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان با ۶۷ درصد افزایش از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسید.
وام شهریه در مقطع کاردانی و کارشناسی با ۵۰ درصد افزایش از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافت.
وام شهریه در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ۳۰ درصد افزایش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و وام شهریه مقطع کارشناسی ارشد پیوسته با ۴۳ درصد افزایش از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسید.
در مقطع دکتری حرفه ای، این وام ۳۰ درصد افزایش را تجربه کرد و از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
وام شهریه مقطع دکتری تخصصی پیوسته ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان و وام شهریه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته با ۴۰ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
**۹۴۹۲**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صندوق رفاه دانشجویان


وام دانشجویی


وام شهریه

نظرات بسته شده است.