از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91894

102 بازدید

محمد علی زارع چاهوکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، افزود: تعداد نشریات دانشگاه تهران در سال ۹۶ ، ۳۲۴ عنوان بود که این رقم در سال جاری به رقم ۴۰۰ رسید .مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این توضیح را نیز داد که در سال گذشته، ۷۶ عنوان نشریه […]

محمد علی زارع چاهوکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، افزود: تعداد نشریات دانشگاه تهران در سال ۹۶ ، ۳۲۴ عنوان بود که این رقم در سال جاری به رقم ۴۰۰ رسید .
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این توضیح را نیز داد که در سال گذشته، ۷۶ عنوان نشریه مجوز انتشار دریافت کردند .
زارع چاهوکی درباره شیوه عملکرد نشریات دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد: ارتقای جایگاه نشریات دانشگاهی؛ طرحی در مرحله تصویب در هیات رئیسه دانشگاه است تا به نشریاتی که از یک سری شاخص‌ها برخوردارند، امتیاز حرفه‌ای اعطا شود و مقاله‌دهندگان بتوانند از امتیاز علمی آن نیز افزون بر امتیاز فرهنگی برخوردار شوند.
وی افزود: نشریات دانشجویی دانشگاه تهران در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعال هستند و در تمام حوزه‌ها موضوعات کیفی را مورد توجه قرار می دهند .
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به حوزه های فعالیت نشریات دانشجویی یادآورشد: انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی و تشکل‌های اسلامی و سایر دانشگاهیان، صاحبان امتیاز نشریات به شمار می آیند.
زارع چاهوکی همچنین با اشاره به متفاوت بودن روند ارسال مقاله های علمی خاطرنشان کرد: در خصوص روند ارسال مقالات هر نشریه متناسب با وضعیت خود عمل می‌کند و امکان چاپ مقالات دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.
به گفته وی، دانشگاه تهران در سال های خیر مانع فعالیت هیچ کدام از نشریات دانشجویی نشده و هیچ نشریه توقیفی نیز نداشته است.
وی در ادامه درباره بودجه اختصاصی به نشریات دانشگاه تهران توضیح داد : هر چند در خصوص تامین بودجه محدودیت‌های شدیدی وجود داشت، ولی تلاش شد تا حد امکان از چاپ نشریات حمایت شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تأکید کرد: در سال ۹۷ فقط در بخش متمرکز حدود یک میلیارد ریال بابت چاپ ، حمایت مستقیم صورت گرفت. در ضمن به‌صورت موردی نیز دانشکده/پردیس‌ها مبالغی را خصوص چاپ نشریات هزینه کردند.
زارع چاهوکی با اشاره به راه اندازی سامانه نشریات دانشگاه افزود: این امکان فراهم شده تا هر نشریه دارای یک سایت مجزا و کامل برای دریافت مقاله و انتشار مجازی مقاله ها باشد.
وی درباره خط مشی و اهداف دانشگاه تهران در حوزه نشریات افزود: توان‌افزایی فعالان با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، تقویت امید و نشاط در بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی و استفاده از ظرفیت نشریات برای تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه ، جامعه و ارائه راه حل از جمله اهداف دانشگاه است.

**۹۴۹۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه تهران


نشریات دانشجویی


محمدعلی زارع چاهوکی

نظرات بسته شده است.