از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91514

34 بازدید

به گزارش خطرنگار، سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران ستادی استان همدان گفت: اگر امروز از بیان اینکه خدمتگزار مردم هستیم ابایی نداریم باید در عمل نیز رفتارمان گویای این ویژگی باشد.وی تاکید کرد: مسئولان باید به پست و مقام به عنوان یک نعمت خدادادی برای خدمت به مردم […]

به گزارش خطرنگار، سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران ستادی استان همدان گفت: اگر امروز از بیان اینکه خدمتگزار مردم هستیم ابایی نداریم باید در عمل نیز رفتارمان گویای این ویژگی باشد.
وی تاکید کرد: مسئولان باید به پست و مقام به عنوان یک نعمت خدادادی برای خدمت به مردم و عاقبت به خیری توجه کنند.
استاندار همدان تصریح کرد: مسئولان نباید در دفتر محل کارشان را به روی مردم بسته و از حضور در جمع و محفل مردم پرهیز کنند.
شاهرخی تاکید کرد: مسئولیت به مثابه تیغ دو لبه ای است که در صورت کم فروشی و بی توجهی، باید در قیامت پاسخگوی اعمالمان باشیم.
وی اظهارداشت: بهترین راه خدمت به مردم، حضور در جمع صمیمی آنها و شنیدن مشکلات، درخواست ها و مطالباتشان است.
استاندار همدان ادامه داد: نباید اجازه بدهیم بین مسئولان و مردم فاصله ایجاد شود چرا که حضور در بین مردم لذت بخش بوده و در صورت حس نکردن این لذت باید علت را در خود جویا شد.

** باید برنامه محور عمل کرد
شاهرخی اظهار داشت: با توجه به محدودیت ها مالی برای انجام اثر بخش فعالیت ها، باید برنامه محور عمل کرد و حق نداریم ریالی از بیت المال را برای طرح هایی که فاقد اولویت و ضرورت هستند، هزینه کنیم.
وی افزود: مهمترین فعالیت هایی که باید تا پایان برنامه ششم متناسب با منابع مالی در بخش های مختلف صورت گیرد، مشخص شده است.
استاندار همدان مثال زد: در بخش کشاورزی قرار است سالانه ۷۰ هکتار گلخانه ایجاد شود و تاکنون در این استان ۱۰۳ هکتار گلخانه ایجاد شده است.
شاهرخی اضافه کرد: طرح های مهم و اولویت دار تمامی شهرستان ها شناسایی و احصا شده و در ملایر برای جهانی کردن انگور باید برنامه داشت.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری توزیع اعتبار و تصمیم گیری بر اساس سند عملیاتی و راهبردی تدوین شده صورت می گیرد.
استاندار همدان گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان در تمامی شهرستان ها تشکیل می شود تا نتیجه این نشست تا پایان سال حمایت قوی از طرح ها و بیشتر شدن وظیفه مسولان شهرستانی باشد.
شاهرخی تاکید کرد: با توجه به تحریم های یکجانبه دشمنان نظام، مدیران باید جهاد گونه شبانه روز کار کنند و هر کس توان کار ندارد برای تعیین جایگزین قوی، اطلاع رسانی کند.
وی اضافه کرد: هیچگونه تعارف با مدیران نداریم و هر یک از افرادی که توان کار و خدمت به مردم را نداشته باشند باید بروند.
استاندار همدان از بخشداران خواست به صورت مستمر به همراه مدیران شهرستانی به روستاها سرکشی کرده و با مردم ارتباط بگیرند.
به گفته شاهرخی برخی از مدیران شهرستانی بی خاصیت هستند که باید فرماندار به علت انتخاب چنین مدیری برای شهرستان از مدیران کل پاسخ بخواهد.
وی از فرمانداران خواست اجازه انتخاب مسئولان ضعیف برای محل فعالیت آنها را ندهند و بی توجهی به شایسته سالاری در انتخاب مدیران شهرستانی را به عنوان یک کارت زرد برای فرمانداران دانست.
استاندار همدان ادامه داد: بنده در جمع طرفداران و مخالفان دولت، شایسته سالاری و اعتقاد به سیاست های دولت را به عنوان مولفه های اصلی در انتخاب مسئولان مطرح کردم.
شاهرخی گفت: مهمترین کار خارق العاده این استان در سالجاری برگزاری رویداد ۲۰۱۸ و میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا بود.

**سرمایه گذاری در همدان ۲ برابر شود
وی افزود: اولویت استان توجه به معیشت، اشتعال، رونق تولید و سرمایه گذاری است در این راستا باید سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی را تا ۲ برابر افزایش داد.
استاندار همدان یکی از کارهای مهم سال پیش رو را برگزاری انتخابات دانست و اضافه کرد: باید خود را برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم آماده کنیم.
شاهرخی ادامه داد: فعالیت مجریان انتخابات باید به گونه ای باشد که حق انتخاب کننده و انتخاب شونده به طور ۱۰۰ درصد طبق قانون حفظ شود.
وی گفت: کوتاهی مجریان انتخابات و تضییع حقوق دیگران بدترین معامله است بنابراین باید از همه اختیارات برای برگزاری بی عیب و نقص این رویداد بزرگ استفاده کرد.
استاندار همدان اظهار داشت: سال آینده سهم ۳۰ درصدی بانوان از پست های این استان محقق و مسیر حرکت برای بانوان هموار می شود.
شارهخی از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خواست زمینه انتصاب یک بانوی فرماندار و دو معاون فرماندار را فراهم کند.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


استاندار همدان


مردم داری


سرمایه گذاری در همدان

نظرات بسته شده است.