از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91420

80 بازدید

دکتر اصغر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: طبق برنامه ریزی ها، در چهارشنبه آخر امسال ۶ کد آمبولانس در شهر زنجان و هفت کد آمبولانس دیگر برای شهرستانها در نظر گرفته شده و علاوه بر آن پایگاه های اورژانس ثابت نیز در مناطق مختلف شهرها مستقر خواهند بود. وی […]

دکتر اصغر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: طبق برنامه ریزی ها، در چهارشنبه آخر امسال ۶ کد آمبولانس در شهر زنجان و هفت کد آمبولانس دیگر برای شهرستانها در نظر گرفته شده و علاوه بر آن پایگاه های اورژانس ثابت نیز در مناطق مختلف شهرها مستقر خواهند بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس به عموم به ویژه نسل جوان توصیه می شود که از نگهداری مواد محترقه حتی در مقادیر کم،‌ تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل بطور جلوگیری خودداری و همچنین از قرار دادن مواد انفجاری در جیب لباس و کیف اجتناب کنند.
این مسئول ادامه داد: نباید مواد محترقه را در ظروف شیشه ای و یا فلزی قرار دهند، ‌زیرا در صورت انفجار،‌ ذرات شیشه و یا فلز نیز پرتاب و موجب آسیب بدنی خواهد شد.
وی اضافه کرد: افراد از پرتاب مواد آتش بازی به سمت دیگران و حیوانات خودداری کرده و برای آتش گیری از الکل،‌ نفت و بنزین استفاده نکنند و از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز،‌ لاستیک، آمپول،‌ کاربیت و از قرار دادن اسپری و ‌حشره کش ها بر روی آتش اجتناب کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: آتش زدن لاستیک ،‌کارتن خالی و هیزم در معابر باریک، ‌نزدیک واحد های مسکونی، پست های برق و پارکینگ ها خطرناک بوده و در امدادرسانی خودروهای اورژانس اخلال ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: افراد آتش های حجیم و غیر قابل مهار برپا نکنند و افرادی که از وسایل آتش بازی استفاده می کنند و افرادی هم که تماشاگر هستند باید مراقب خود باشند زیرا طبق آمار سال های قبل افراد عابر و تماشاگر نیز دچار آسیب شده اند.
جعفری افزود: در صورت امکان توصیه می شود در صورت بروز حادثه جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد، در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.
وی یادآور شد: به توصیه های کارشناسان مرکز پیام نیز به دقت توجه کنند و قبل از رسیدن آمبولانس اقدامات لازم را برای نجات مصدوم انجام داده و محل سوختگی را با آب ولرم به مدت ۱۰ دقیقه شستشو دهند.
جعفری ادامه داد: در صورت بروز سوختگی تاول های دچار سوختگی را نترکانند،لباس‌های چسبیده به پوست را جدا نکنند و از همه مهمتر موادی مثل ماست، سیب زمینی و خمیردندان روی محل خودداری کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در چهارشنبه اخر سال گذشته، ۱۳۰ نفر در استان زنجان مصدوم شدند که بیشترین موارد آسیب مربوط به چشم، صورت و دست‌ها بودند که میانگین سنی آسیب دیدگان هم ۱۰ تا ۲۵ سال بود.
۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


چهارشنبه آخر سال


اورژانس زنجان


خدمات رسانی

نظرات بسته شده است.