از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91411

64 بازدید

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خطرنگار، گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت، اما مهلت مجدد دیگری برای ثبت نام داوطلبان جامانده در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفندماه نیز در نظر گرفته شد.به […]

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خطرنگار، گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت، اما مهلت مجدد دیگری برای ثبت نام داوطلبان جامانده در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفندماه نیز در نظر گرفته شد.
به گفته توکلی، در آزمون سراسری سال ۹۸ یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب ثبت نام کردند که ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر آنها از نظام آموزشی ۶-۳-۳ که هم اکنون دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم هستند، ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تعداد ۵۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر از نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی (دارنده پیش ‌دانشگاهی) همچنین نظام قدیم دیپلم چهار ساله داوطلب کنکور شدند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، ادامه داد: ۵۱٫۵۹ درصد داوطلبان کنکور ۹۸ را متقاضیان نظام آموزشی جدید و ۴۸٫۴۱ درصد آنها را داوطلبان نظام آموزشی قدیم تشکیل می دهند.
توکلی اظهار کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب کنکور ۹۸، ۶۴۸ هزار و ۷۵۴ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۳۹ نفر مرد هستند که به این ترتیب ۵۷٫۹۹ درصد داوطلبان کنکور را بانوان و ۴۲٫۰۱ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.
وی به ارائه آمار داوطلبان کنکور به تفکیک گروه ‌های آزمایشی پرداخت و افزود: در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۹۴ داوطلب، در گروه علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب، در گروه هنر ۲۴ هزار و ۷۶۹ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۵۰۱ داوطلب ثبت نام کردند.
به گفته این مسئول سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۷۸ هزار و ۸۹۶ داوطلب علاقمندی (دوم) خود را به گروه هنر و تعداد ۱۵۵ هزار و ۳۲ داوطلب علاقمندی (دوم) خود را به گروه زبان‌های خارجی اعلام کردند.
توکلی در مورد سایر جزئیات آزمون سراسری سال ۹۸، گفت: به این دلیل که هر داوطلب در یک، دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده است، باید یک، دو یا سه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ دریافت کند. با توجه به تعداد علاقمندی ثبت شده برای گروه ‌های هنر و زبان‌های خارجی، تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت برای داوطلبان کنکور ۹۸ صادر خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش در مورد زمان توزیع کارت کنکور سراسری ۹۸، خاطرنشان کرد: کارت ‌های ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ از روز ۱۰ تیر ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان تا ۱۲ تیرماه امکان دریافت کارت خود را دارند. آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.
به گفته توکلی، برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی همچنین نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می ‌شود.
**۹۴۹۲**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


سارمان سنجش


کنکور ۹۸


داوطلب کنکور

نظرات بسته شده است.