از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91143

32 بازدید

جواد غلام پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: ۷۶۵ برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه وجود دارد که در مجموع برای ۲۸۷ نفری در استان اشتغالزایی کرده است. وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از شاغلان حوزه برنامه های کاربردی مبتنی بر تلفن همراه، ۹ دهم درصد است که […]

جواد غلام پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: ۷۶۵ برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه وجود دارد که در مجموع برای ۲۸۷ نفری در استان اشتغالزایی کرده است.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از شاغلان حوزه برنامه های کاربردی مبتنی بر تلفن همراه، ۹ دهم درصد است که نسبت به جمعیت استان در رده نهم کشوری قرار دارد.
غلام پور با تأکید بر حمایت مجموعه وزارت ارتباطات از کسب و کارهای اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این اداره کل به طرح های فناورانه از نوع توسعه کسب و کار، بازی های رایانه ای، شرکت های نوپا و اپلیکیشن های موبایل در استان تسهیلات اعطا می کند.
وی در خصوص راه های ارتباطی کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وب سایت به نشانی http://ees.ict.gov.ir و kb.ict.gov.ir را برای مراجعه متقاضیان پیش بینی کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آن در روستاها زندگی می کنند.
براساس گزارش مرکز آمار ایران خانوارهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۶ پس از استان های بوشهر، مازندران و خوزستان رتبه چهارم استفاده کنندگان از اینترنت را در اختیار داشتند.
براساس همین گزارش در سال ۱۳۹۶ در کل کشور ۱۲٫۶۳ درصد از خانوارهای روستایی به طور میانگین از رایانه استفاده کردند این در حالی است که ساکنان روستایی استان کرمان ۳٫۸۵ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۹٫۸۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین استفاده کنندگان از رایانه بودند.
براساس این گزارش در سال گذشته ۶٫۹۷ درصد خانوارهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از تلفن ثابت استفاده می کردند.

۹۹۲۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


ارتباطات


کسب و کار اینترنتی


فناوری اطلاعات


کهگیلویه و بویراحمد

نظرات بسته شده است.