از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91046

71 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده با بیان اینکه دریافتی مشمولان طرح تکریم هنرمندان با فلسفه اصلی این طرح و شأن هنری اساتید پیشکسوت فاصله داشت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دریافتی ماهانه هنرمندان با افزایش می یابد و به جایگاه رفیع هنرمندان نزدیک‌تر می‌شود.وی با اشاره […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده با بیان اینکه دریافتی مشمولان طرح تکریم هنرمندان با فلسفه اصلی این طرح و شأن هنری اساتید پیشکسوت فاصله داشت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دریافتی ماهانه هنرمندان با افزایش می یابد و به جایگاه رفیع هنرمندان نزدیک‌تر می‌شود.
وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حمایت از سرمایه های فرهنگی و هنری کشور اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های حمایتی متناسب با منزلت و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً پیشکسوتان این حوزه از اهداف و برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خصوص طرح تکریم خاطرنشان کرد: طرح تکریم به اساتیدی که بیش از ۳۵ سال سابقه آفرینش کار هنری دارند و با بیش از ۶۰ سال سن موفق به دریافت نشان درجه ۱ هنری و صاحب سبک شناخته شده اند، تعلق می گیرد.
وی افزود: احراز صلاحیت حرفه ای مشمولان طرح تکریم پس از بررسی در صندوق اعتباری هنر و با تایید و تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان کشور انجام می‌شود.
سیدزاده با اشاره به نگاه و احترام ویژه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مساله حمایت از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: از مهر ماه سالجاری مقرر شد مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یابد و بر مبنای این افزایش، دریافتی ماهانه مشمولان طرح تکریم از ۲۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان و کمک مستمری ماهانه، از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به مقرری ماهانه دو هزار ۷۰۴ نفر از مشمولین تاکید کرد: کمک مستمری از آبان ماه با افزایش مبلغ به میزان ۲۵۰ هزارتومان به حساب آنها واریز شده است و حقوق معوقه مشمولان طرح تکریم نیز در اسفند به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: براساس ضوابط و مقرارت جاری بهره مندی از کلیه خدمات مستلزم عضویت در صندوق اعتباری هنر است. در همین رابطه تعدادی از مشمولین طرح تکریم به دلیل عدم تکمیل فرآیند عضویت از دریافت افزایش مقرری محروم مانده اند.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۹۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


صندوق اعتباری هنر


طرح تکریم


افزایش

نظرات بسته شده است.