از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90905

98 بازدید

بازی‌های رایانه‌ای کلش آو کلنز و کوییز آو کینگز در سال‌های ۹۵ و ۹۶ عنوان پدیده سال صنعت بازی را به دست آوردند و در آستانه نوروز ۹۸ این عنوان به «آمیرزا: دروازه لغوی» رسید؛ بازی که بر اساس اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر پرمخاطب بودن در سال ۹۷، پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی […]

بازی‌های رایانه‌ای کلش آو کلنز و کوییز آو کینگز در سال‌های ۹۵ و ۹۶ عنوان پدیده سال صنعت بازی را به دست آوردند و در آستانه نوروز ۹۸ این عنوان به «آمیرزا: دروازه لغوی» رسید؛ بازی که بر اساس اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر پرمخاطب بودن در سال ۹۷، پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی در تاریخ است.
به گزارش خبرنگار خطرنگار، طبق پژوهش‌هایی که در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده، بازی «آمیرزا» از ابتدای خرداد تا دی ماه امسال، ۱۱میلیون و ۹۳۵ هزار و ۳۲۴ کاربر ثبت شده داشته است و این تعداد مخاطب در مجموع چیزی حدود ۲۲ میلیارد دقیقه از زمان‌شان را در این بازی صرف کرده‌اند.
این تعداد کاربر، رقم شگفت‌انگیزی به حساب می‌آید و در مقایسه با بازی‌های دیگر و حتی در نگاه بین‌المللی رقم قابل‌توجهی است. به صورت ماهانه مخاطبان این بازی به طور متوسط سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و روزانه ۸۸۹ هزار نفر بوده‌اند.
جالب است بدانید در مجموع سه میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۴۳ دست (Session) آمیرزا بازی شده و به طور متوسط هر کاربر فعال ماهیانه، ۷۱۷ دقیقه در هر ماه برای بازی زمان می‌گذارد.

** آمیرزا چطور تولید شد
بازی آمیرزا محصول «نردبان اندیشه فردا»، به این دلیل پدیده سال لقب گرفته که علاوه بر پرمخاطب بودن در امسال، پر مخاطب‌ترین بازی دیجیتالی تاریخ ویدئوگیم ایران هم هست.
در سال ۹۳ تیم نردبان اندیشه فردا، بازی کلمه‌ای «باقلوا» را منتشر کرد. این بازی موفقیت زیادی برای آن‌ها به همراه داشت و باعث شد تیم با کمک سود مالی که از انتشار باقلوا به دست آورده بود به شکل هم‌زمان روی سه پروژه دیگر کار کند؛ یک بازی مزرعه‌داری، یک بازی اکشن و بازی سومی که تولیدش در میانه راه با یک تصمیم مدیریتی راهبردی متوقف شد.
دو سال از انتشار باقلوا گذشت و کار روی پروژه‌ها با وجود مشکلات مالی ادامه پیدا کرد، اقبال کاربران نیز به این بازی کمتر از گذشته شده بود.
در نتیجه تیم سازنده این بازی بعد از مدتی تشخیص داد با تعطیل کردن پروژه‌ها، روی یک بازی کلمه‌ای دیگر کار کند و با توجه به تجربه‌ای که از بازی قبلی داشت، از اواخر سال ۹۵ توسعه بازی را با فعالیت حداکثری آغاز کرد.
مشکلات مالی آن زمان به شکلی پیش رفت که تیم سازنده بازی مجبور شدند به شکل دستی مراحل تولید واژه و کلمه را انجام دهند و به همین دلیل غربال واژه‌ها به سختی پیش رفت.
در نهایت بعد از ۱۰ ماه، فرآیند تولید به اتمام رسید و بازی برای ارائه روی بازارهای مرتبط، آماده شد. اندکی بعد از انتشار، این بازی فقط در بستر کافه بازار به رقم پنج میلیون دانلود دست پیدا کرد. رقمی که در بین بازی‌های دیجتال ایرانی، رکوردشکن و قابل تامل است.
علمی**۹۲۰۷** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


بنیاد ملی بازی


بازی رایانه ای


آمیرزا

نظرات بسته شده است.