از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90884

102 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان طی سخنانی در این مراسم، راه اندازی این مرکز را اقدامی مهم برای مراودات علمی، فرهنگی و تحقیقاتی بین دو کشور دانست.وی از پروفسور ‘لیلیانا مارکوویچ’ رئیس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه بلگراد برای موافقت با تاسیس این مرکز قدردانی کرد.عبداللهی ادامه […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان طی سخنانی در این مراسم، راه اندازی این مرکز را اقدامی مهم برای مراودات علمی، فرهنگی و تحقیقاتی بین دو کشور دانست.
وی از پروفسور ‘لیلیانا مارکوویچ’ رئیس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه بلگراد برای موافقت با تاسیس این مرکز قدردانی کرد.
عبداللهی ادامه داد: چنین اقدام سخاوتمندانه و دوستانه ای، نشانه عمق علاقه رئیس و دیگر مسئولان این دانشکده به فرهنگ، تمدن و ادبیات ایران است.
سفیر ایران در صربستان همچنین از پروفسور ‘راده بوژوویچ’ رئیس گروه دوستی صربستان و جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت های معنوی، آقای شیرازی رایزن فرهنگی سفارت ایران در بلگراد بخاطر تلاش برای تجهیز مرکز مطالعات ادبیات فارسی و همچنین از بنیاد سعدی بخاطر کمک مالی ارائه شده قدردانی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان با اشاره به توسعه روزافزون روابط فرهنگی بین تهران و بلگراد افزود: افزایش شناخت مردم و نخبگان فرهنگی، سنگ بنای مستحکم مناسبات دو کشور در همه زمینه های مورد علاقه را تشکیل می دهد.
وی تاسیس مرکز مطالعات ادبیات فارسی را یکی از گام های موثر برای افزایش شناخت دو کشور از یکدیگر توصیف کرد و گفت: این مرکز علاوه بر تامین منابع و ماخذ مهم ادبیات و فرهنگ ایران برای دسترسی آسان اساتید، محققان و دانشجویان، با برگزاری نشست ها و میزگردهای ماهانه در زمینه های مختلف، نقش موثری را برای ارتقای شناخت و درک مشترک فرهنگی بین دو کشور ایفا خواهد کرد.
ملاعبداللهی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان در سال جاری در راستای توسعه مناسبات فرهنگی چهار جشنواره، شامل جشنواره غذای ایرانی، جشنواره فیلم، دو نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران و برنامه های متعدد فرهنگی دیگر برگزار کرده که با استقبال بسیار زیاد مردم صربستان روبرو شده است.
رئیس دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه بلگراد نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران تشکیل این مرکز اظهار کرد: این اقدام نتیجه همکاری مشترک دانشگاه بلگراد با سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.
پروفسور ‘لیلیانا مارکوویچ’ افزود: منطقه بالکان نیز بخشی از جاده ابریشم است و در دانشگاه ادبیات بلگراد، مراکز متعدد مطالعاتی از جمله مرکز مطالعات آسیایی را برای شناخت هرچه بیشتر فرهنگ کشورهای مسیر جاده ابریشم فعال کرده ایم و خوشحالیم که امروز مرکز مطالعات ادبیات فارسی نیز به این مجموعه اضافه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند با فعالیت ها و برنامه های مختلف، نقش موثری در ارتقای شناخت ادبیات کهن ایران در صربستان ایفا کند.
مارکوویچ با اشاره به برگزاری پنجمین همایش جاده ابریشم در آینده نزدیک در دانشکده بلگراد افزود: مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در این همایش بر غنای آن خواهد افزود.
در ادامه این مراسم از کتاب اول ‘فارسی سلام’ رونمایی شد.
اروپام ** ۴۳۶ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران


بلگراد


زبان فارسی

نظرات بسته شده است.