از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90700

26 بازدید

به گزارش خطرنگار، مهدی پیرصالحی روز جمعه در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران گاز متیکا در آبادان اظهار داشت :باید از فرصتها و ظرفیت موجود برای گسترش و توسعه صادرات استفاده کنیم در غیر این صورت کشورهای رقیب جای ما را در منطقه خواهند گرفت.وی گفت: امروز در دنیا سرمایه گذاری های مختلفی در زمینه غذا […]

به گزارش خطرنگار، مهدی پیرصالحی روز جمعه در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران گاز متیکا در آبادان اظهار داشت :باید از فرصتها و ظرفیت موجود برای گسترش و توسعه صادرات استفاده کنیم در غیر این صورت کشورهای رقیب جای ما را در منطقه خواهند گرفت.
وی گفت: امروز در دنیا سرمایه گذاری های مختلفی در زمینه غذا و دارو انجام می شود به طوری که ۱۵ سال گذشته سرمایه گذاری دراین حوزه رشد بیش از ۲برابری را تجربه کرده است.
وی در ادامه گفت: حدود چهارمیلیارد دلار کالای بهداشتی و آرایشی در بازار ایران وجود دارد که محصول تولید داخلی و سهم کمی واردات رسمی را شامل می شود و چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار تولیدات و حدود ۴۰۰ میلیون دلار واردات رسمی و بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وجود دارد و سلامت مردم را تهدید می کند.
وی استفاده از بارکد رهگیری و ردیابی کالا را لازم و ضروری دانست و گفت: راهکار سازمان غذا و دارو به منظور جلوگیری از مصرف کالاهای قاچاق استفاده از بارکد رهگیری و ردیابی بود تا با فراگیر شدن این اقدام بتوانیم فرآوردهای قاچاق را در بازار رصد کنیم.
پیرصالحی افزود: منطقه آزاد اروند می تواند به عنوان یک محل صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور ،کمک موثری در توسعه صادرات داشته باشد.
وی مهمترین و بهترین مشتری محصولات کشور را کشور عراق نام برد و گفت: رویدادهایی مانند این نمایشگاه ، فرصت و امتیاز ویژه برای بدست آوردن بازار این کشور است.
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشور عراق گفت: در این سفر تفاهم نامه ای امضا شد که یکی از مفاد آن لغو و کاهش هزینه صادرات محصولات است تا بتوانیم مشتریان بیشتری از این کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: همه ما در سازمان غذا و دارو، و ناظر بر تولید کننده باید حامی سلامت مردم باشیم و با هدف مشترک در جهت تولید محصولات سالم با مشارکت دانشگاههای مختلف تلاش کنیم.
وی حمایت از واردات رسمی را مهم بیان کرد و گفت: باید واردات رسمی خود را حمایت کنیم هر چند حرکت اصلی باید به سمت فاصله گرفتن از واردات و افزایش تولید داخل باشد.
در پایان این آیین از شرکت های فعال آرایشی بهداشتی که در نمایشگاه حضور داشتند تقدیر شد.
نمایشگاه بین المللی فرآورده های آرایشی – بهداشتی منطقه آزاد اروند امروز با حضور معاون وزیر بهداشتف درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو و تنی چند از مسئولان منطقه آزاد اروند و مسئولان محلی گشایش یافت.
۷۱۰۰/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


بهداشت و درمان


فرآورده بهداشتی


اشتغال

نظرات بسته شده است.