از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90618

55 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی اصغر کاراندیش مروستی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه فیلم و عکس استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش شهر سمنان به خبرنگاران ابراز داشت: پیش بینی ها حاکیست از محل اجرایی شدن قانون واریز سهم ۱۰ درصدی از درآمد فروش بلیت کنسرت ها به خزانه حدود یک هزار و […]

به گزارش خطرنگار، علی اصغر کاراندیش مروستی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه فیلم و عکس استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش شهر سمنان به خبرنگاران ابراز داشت: پیش بینی ها حاکیست از محل اجرایی شدن قانون واریز سهم ۱۰ درصدی از درآمد فروش بلیت کنسرت ها به خزانه حدود یک هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به وزارت ارشاد تزریق شود.
وی ادامه داد: با تزریق درآمد حاصل از دریافت سهمی از فروش بلیت کنسرت ها در کلان شهرها وضعیت فرهنگ و هنر با این افزایش اعتبار بهبود می یابد.
وی ادامه داد: قیمت هر بلیت در کلان شهرها از حدود ۶۵۰ هزار تا ۲ میلیون ریال است و دریافت سهمی از این درآمد و اختصاص آن به شهرستان ها موجب حل بسیاری از مشکلات می شود تا صرف رسیدگی به امور مجتمع های فرهنگی- هنری و تعمیر و تجهیز این مراکز و ساماندهی فعالیت های فرهنگی هنری شود.
کار اندیش مروستی با بیان این که حدود ٣۶٠ شهرستان غیر مرکز استان در کشور وجود دارد اضافه کرد: رسیدگی به امور شهرستان ها غیر مرکز استان ها و در نظر گرفتن اعتبارهای قابل توجه شهرستان ها هدف تصویب قانون دریافت ۱۰ درصد درآمد فروش بلیت کنسرت در کلان شهرهاست.

** افزایش ۲۰ درصدی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۰ افزایش می یابد، گفت: سرجمع اعتبارهای این وزارتخانه در سال آینده یک هزار و ١١۵ میلیارد ریال افزوده شده است.
وی ادامه داد: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ردیف عمده افزایش دارد و از سرجمع اعتبارهای در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه ۴٠٠ میلیارد ریال به اعتبارهای ردیف اصلی وزارتخانه، ۵۵٠ میلیارد ریال به حوزه نشر و مطبوعات، ٢٠٠ میلیارد ریال به امور سینما و ٢۵ میلیارد ریال به اعتبارهای پژوهشگاه فرهنگ و هنر افزایش یافته است.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش به رغم مشکلات اعتباری سال ٩٨ صورت گرفته است و این افزایش به سرجمع اعتبارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ١۴ هزار میلیارد ریال است افزوده شد.

**تکمیل طرح های با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اولویت وزارت ارشاد
کاراندیش مروستی اظهار داشت: تکمیل طرح های با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت از اولویت ها و سیاست های این وزارت خانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام است.
به گفته وی تکمیل تالارهای مرکزی در مراکز استان ها از اولویت های این وزارتخانه است.
معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هشت طرح در اولویت تکمیل شدن است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمجموع ٣٠٠ طرح نیمه تمام دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف شرکت در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس و نیز جشن انتشار پنج هزارمین شماره روزنامه پیام استان به سمنان سفر کرده است.
به گزارش خطرنگار، در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس ، برترین ها و پیشکسوتان این عرصه در استان سمنان تجلیل شدند.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


هفته عکس و فیلم


اختتامیه


سمنان

نظرات بسته شده است.