از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90601

79 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این مستند با تمرکز بر تابلوی بزرگ «نیلوفرهای آبی» توانسته است به زیبایی و ظرافت، جنبه های گوناگون از زندگی هنری اسکار-کلود مونه و زیبایی شناسی آثار این نقاش مشهور فرانسوی را مورد تحلیل قرار دهد.مستند ایتالیایی «نیلوفرهای آبی مونه-جادوی […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این مستند با تمرکز بر تابلوی بزرگ «نیلوفرهای آبی» توانسته است به زیبایی و ظرافت، جنبه های گوناگون از زندگی هنری اسکار-کلود مونه و زیبایی شناسی آثار این نقاش مشهور فرانسوی را مورد تحلیل قرار دهد.
مستند ایتالیایی «نیلوفرهای آبی مونه-جادوی آب و نور» به کارگردانی جوانی ترویلو در بخش «مستند زیر ذره بین» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.
کلود مونه (۱۸۴۰-۱۹۲۶) از بنیانگذاران اصلی سبک امپرسیونیسم و خالق مجموعه «نیلوفرهای آبی» شامل حدود ۲۵۰نقاشی رنگ روغن است. مشهورترین نقاشی از این مجموعه را می توان «برکه نیلوفرهای آبی» دانست که در ژوئن ۲۰۰۸ میلادی در حراجی کریستی در لندن به قیمتی حدود ۸۰ میلیون دلار فروخته شد.
«مستند زیر ذره‌بین» یکی از بخش های جشنواره جهانی فیلم فجر است که در چند سال اخیر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این بخش در دوره گذشته با نمایش هشت مستند توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ( ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۰۱۲** ۹۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


جشنواره جهانی فیلم فجر


کلود مونه

نظرات بسته شده است.