از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90331

54 بازدید

به گزارش خطرنگار، مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در جلسه تبیین ابعاد مختلف برگزاری انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی به صورت استانی گفت: برگزاری استانی انتخابات باعث می شود تا احزاب و فهرست های ارائه شده از سوی آنان جنبه قانونی استانی پیدا کند و این امر موجب می شود تا سطح پارلمان نیز ارتقاء […]

به گزارش خطرنگار، مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در جلسه تبیین ابعاد مختلف برگزاری انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی به صورت استانی گفت: برگزاری استانی انتخابات باعث می شود تا احزاب و فهرست های ارائه شده از سوی آنان جنبه قانونی استانی پیدا کند و این امر موجب می شود تا سطح پارلمان نیز ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: قرار بود که دولت سال ها قبل، لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد که این امر به تازگی صورت گرفته و اعلام وصول شده، طرحی که برگزاری انتخابات خبرگان، شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را شامل شود ولی طرح که هم اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است، مختص برگزاری انتخابات به صورت استانی است.
نماینده مجلس گفت: در اجرای این طرح ، حوزه انتخابیه اصلی مرکز استان و شهرستان ها و حوزه های انتخابیه قبلی، حوزه فرعی محسوب می شود، هر کسی که در حوزه انتخابیه ۱۵ درصد آرا کسب کند و بالاترین رأی حوزه اصلی را به دست آورد، نماینده همان حوزه فرعی می شود و در اصل حوزه های شهرستان ها از بین نمی رود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این طرح مردم هم می توانند به افراد رأی دهند و یا احزاب مورد تأئید وزارت کشور را انتخاب کنند که این امر تحول عظیمی را در انتخابات و رسمیت بخشیدن به احزاب به همراه دارد.
کواکبیان تأکید کرد: با اجرای این طرح، بخشی نگری و محدود نگری نماینده که فقط به فکر حوزه انتخابیه خود باشد برطرف می شود، امروز برخی از نمایندگان جنبه ملی خود را از دست داده و سرگرم کار عمرانی و آسفالت کردن خیابان ها که وظیفه ذاتی فرماندار، بخشدار و شوراها است شده اند.
وی تصریح کرد: چهل سال است که عادت کرده ایم نماینده برای برآورده شدن نیازهای حوزه انتخابیه سرش را پائین بیاندارد، پارلمان و نماینده مجلس در برابر کل مردم مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.
وی گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت مردم به حضور در انتخابات است ولی فضای امروز کشور برای برگزاری انتخابات مناسب نیست و مردم نارضایتی های زیادی دارند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخشی از ایجاد رضایت به عملکرد دولت باز می گردد، درست است که ما با افتخار به دولت تدبیر و امید رأی دادیم ولی به برخی از عملکرد ها انتقاد داریم، دولت نیازمند تحرک بیشتری است تا وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.
وی تصریح کرد: این که همه مشکلات را به گردن ترامپ بیاندازیم واقعیت موضوع نیست ، درست است که با خروج آمریکا از برجام، گرفتاری هایی برای کشور به وجود آمد ولی بخشی از این ماجرا به دستگاه ها و ارکان مدیریتی کشور باز می گردد.
کواکبیان با اشاره به برخی از سنگ اندازی های افراد در داخل کشور گفت: برخی از افراد در داخل کشور به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش می کشند، در زمان دولت احمدی نژاد بسیاری از افرادی که امروز به مخالفات AFTF تبدیل شده اند ، اصرار به اجرای آن داشتند و وزیر اقتصاد احمدی نژاد پای این سند را امضاء کرد حال چه شده که همه این افراد به مخالفان آن تبدیل شده اند.
وی گفت : درست است که با تصویب AFTF همه چیز گل و بلبل نمی شود ولی قطعا با عدم پذیرش آن مشکلات ما دو چندان شده و تمامی سیستم های بانکی ما قفل می شود.
وی گفت : تمامی این مسائل در بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور، گرانی های روز افزون و ناامید کردن مردم تأثیر گذار است و باعث می شود تا مردم از حضور در انتخابات مأیوس شوند.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


سیاسی


انتخابات مجلس


استانی شدن انتخابات


قرچک

نظرات بسته شده است.