از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90310

69 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از مرکز پژوهش های مجلس، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «چشم‌انداز وضعیت نفت ایران در سال ۲۰۴۰» آورده است: با توجه به سیاست‌های جهانی در راستای کاهش انتشار کربن و ظهور تکنولوژی‌های نوین برای استخراج نفت از منابع غیر‌متعارف، کماکان […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از مرکز پژوهش های مجلس، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «چشم‌انداز وضعیت نفت ایران در سال ۲۰۴۰» آورده است: با توجه به سیاست‌های جهانی در راستای کاهش انتشار کربن و ظهور تکنولوژی‌های نوین برای استخراج نفت از منابع غیر‌متعارف، کماکان می‌توان از ذخایر نفت ایران تا مدت زمان طولانی بهره‌برداری کرد.
در گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان شده است: بنابراین درحال حاضر مهمتر از تخمین مقادیر نفت ایران، تخمین ظرفیت کشور در استخراج نفت از ذخایر است.
این گزارش می افزاید: از مجموع ۹۸ میدان نفتی در ایران، از سال ۱۹۱۳ تاکنون در حدود ۷۲ میلیارد بشکه نفت استخراج شده است. نرخ کاهش سالیانه میادین نفتی در ایران ـ با در نظر گرفتن تعمیرات ـ ۶ درصد، میزان تولید چاه‌های جدید در سال ۲۰۱۶ در حدود ۱/۷ میلیون بشکه در روز با نرخ کاهش ۳/۲ درصدی در سال و میزان بهره‌برداری از میادین به‌ازای تزریق یک میلیون مترمکعب گاز طبیعی، در حدود چهار هزار بشکه نفت برآورد شده است.
گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: براساس محتمل‌ترین سناریو، انتظار می رود ظرفیت تولید نفت خام تا پیش از سال ۲۰۲۰ به چهار میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۳۰ به ۴/۴ میلیون بشکه در روز برسد.
این گزارش همچنین می افزاید: همچنین انتظار می‌رود درآمد ناخالص سالیانه از نفت در دهه آینده به مقدار آن در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ برسد که چیزی در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.

**دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی در مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی پرداخت.
دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی» آورده است؛ انقلاب اسلامی ایران ظهور حرکت فراگیر مردم به رهبری امام خمینی(ره)‌ برای حاکم شدن مردم‌سالاری دینی، رسیدن به استقلال و آزادی و چشیدن طعم عدالت اجتماعی و اقتصادی بود.
در این گزارش آمده است: تجربه چهل ‌ساله پس از انقلاب، حاکی از نقاط قوت و موفقیت‌های درخشان و همزمان نقاط ضعف و درس‌هایی است که شناخت آنها می‌تواند اصلاح گر مسیر آتی کشور باشد.
گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید: به عنوان مثال تولید سرانه ‌براساس برابری قدرت خرید (PPP) ایران از سال ۱۹۸۰ (یک سال بعد از انقلاب) تا ۲۰۱۸ بر‌اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول (IMF) روند افزایش تولید (درآمد) سرانه طی این سال‌های به گونه‌ای بوده است که از ۶٫۴ هزار دلار در سال ۱۹۸۰ به بیش از ۲۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.
گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: از مهمترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی، تأکید ویژه بر موضوع اشتغال پایدار و تولید مولد در قوانین و اسناد بالادستی کشور و وجود یک پتانسیل قوی و مستند از احکام قانونی درخصوص اشتغال و اهمیت آن است (از اصل بیست ‌وهشتم قانون اساسی گرفته تا مواد متعدد برنامه‌های توسعه پنج‌ساله).
این گزارش می افزاید: اما با این حال محدودیت اصلی اشتغال‌زایی کشور در این دوره بی‌ثباتی اقتصاد کلان و شرایط نامساعد کسب ‌و کار شناخته می‌شود.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


نفت


مرکز پژوهش ها

نظرات بسته شده است.