از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90238

25 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، داوود ضامنی شامگاه چهارشنبه در آیین بازگشایی دبیرخانه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان اظهار داشت: با توجه به محدودیتی که در چاپ فیزیکی دانشنامه وجود دارد و چاپ چندین مجلد از آن سال ها زمان نیاز دارد لذا بهره گیری از سایت های برخط بهترین گزینه برای علاقمندان در اقصی نقاط […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، داوود ضامنی شامگاه چهارشنبه در آیین بازگشایی دبیرخانه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان اظهار داشت: با توجه به محدودیتی که در چاپ فیزیکی دانشنامه وجود دارد و چاپ چندین مجلد از آن سال ها زمان نیاز دارد لذا بهره گیری از سایت های برخط بهترین گزینه برای علاقمندان در اقصی نقاط جهان است.
وی افزود: دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان یکی از پروژه های مهم فرهنگی و یکی از بخش های لازم برای توسعه استان تلقی می شود که باید زمینه لازم برای تولید و انتشار داشته باشد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری باید تلاش خود را ۲ چندان کرده و در قالب این دانشنامه تاریخ و فرهنگ کردستان را در ابعادی گسترده تر برای آیندگان به رشته تحریر در آورد.
وی اظهار داشت: با تشریک مساعی اساتید و فرهنگیان و تمام کسانی که دل در گرو تاریخ و فرهنگ کردستان دارند این مهم در آینده استمرار پیدا کند چرا که انتشار ۱۰۰مجلد از این دانشنامه شاید سال ها طول بکشد.
ضامنی یادآور شد: بی شک ثمره کاری که هم اکنون شروع شده شاید حداقل در ۱۰تا ۱۵سال آینده دیده شود لذا تداوم آن با قوت و تلاش ضروری است.

**زیرساخت ها برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر کردستان فراهم است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این آیین گفت: در حال حاضر با تلاش های مجموعه مدیران و سازمان های استان زیرساخت های لازم برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر استان تا حدود زیادی فراهم شده است.
بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: آنچه امروز جامعه ما را آسیب پذیر کرده است غفلت از توجه ویژه و زیربنایی به حوزه فرهنگ و فعالیت هایی از این قبیل است.
وی افزود: اگرچه اعتبارات دولتی محدود است اما رویکردی که در چند سال اخیر در مجموعه استان و در میان سازمان در دستور کار قرار داده اند تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حوزه فرهنگ و هنر استان بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه کردستان در حوزه فرهنگ و هنر از ریشه و قدمت تاریخی برخوردار است، گفت: هم اکنون در حوزه زیرساخت ها برای استفاده هنرمندان چندین پروژه در حال انجام است.
وی افزود: یکی از پروژه های فرهنگی هنرستان هنرهای زیبای دختران است که مراحل نهایی آن به پایان رسیده و پذیرای حضور دانش آموزان است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان یکی دیگر از پروژه های فرهنگی است که در رشته های هنری زیادی از جمله موسیقی دانشجو پذیرش کرده و مرحله دوم آن هفته گذشته کلنگ زنی شد.
وی به پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: این مرکز به عنوان پژوهشکده مستقل با سه گروه پژوهشی زبان و ادبیات کردی، فرهنگ و تاریخ کردستان و مطالعه راهبری و توسعه مجوز لازم را اخذ کرده و دارای بودجه پژوهشی جداگانه شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اختصاص ساختمانی در عمارت مصری برای فعالیت پژوهشکده کردستان شناسی و احداث چهار پلاتو در حوزه تئاتر را از دیگر پروژه های در دست اقدام در حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد.
وی به احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری استان در سنندج با ۱۴هزار متر زیربنا در سنندج اشاره کرد و گفت: در سال جاری تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شده است و تلاش می شود تا پایان سال مالی ۹۸ در اختیار هنرمندان و مردم استان قرار گیرد.
در این آیین با رونمایی از کتاب های کردستان و شرق شناسان اثر کامبیز کریمی، کردستان و مشاهیر(سنجر خان) اثر اسماعیل احمدی، کردستان و ادب حماسی اثر هادی یوسفی و کردستان و ادبیات عامه اثر جمال احمدی دبیرخانه دایمی دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان گشایش یافت.
۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و تمدن


کردستان


کردهای مقیم

نظرات بسته شده است.