از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90095

66 بازدید

این دوره از مسابقات امسال نیز با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از سراسر کشور با هدف سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌نویسی و نگاهی به توانایی تیم‌ها در پیاده‌سازی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در حال برگزاری است.این مسابقه یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی بین دانشگاهی در سطح کشور است که […]

این دوره از مسابقات امسال نیز با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از سراسر کشور با هدف سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌نویسی و نگاهی به توانایی تیم‌ها در پیاده‌سازی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در حال برگزاری است.
این مسابقه یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی بین دانشگاهی در سطح کشور است که به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در سطح بین المللی و با امکان استفاده از سه زبان برنامه نویسی java, c++, python ، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌ شود.
مسئول تیم برندینگ یازدهمین نبرد هوش مصنوعی شریف روز چهارشنبه درگفت وگوبا خبرنگار علمی خطرنگار، در مورد این دوره از مسابقات توضیح داد: در این دوره نیز رقابت‌ها در دو بخش آنلاین و حضوری برگزار شد، در مرحله غیرحضوری و آنلاین دو هزار و ۷۰۰ نفر درقالب ۹۶۴ تیم حضور داشتند که از این تعداد تیم شرکت کننده در مرحله اول ۱۴۰ نفردر قالب ۴۸ تیم انتخاب شدند و امروز و فردا با هم رقابت می کنند.
«مهدی عرفانیان» بیان کرد: نبرد هوش مصنوعی شریف مسابقه‌ای گروهی است که در آن تیم‌ها راهبرد‌های خود را برای پیروزی در یک نبرد راهبردی طراحی و در قالب کد پیاده‌ می‌کنند. هر تیم با استفاده از ایده‌های خلاقانه و راهبرد‌های متفاوت سعی می‌کند هوش مصنوعی قدرتمندی طراحی کند که تا جای ممکن بر تیم‌های حریف چیره شود و به مرحله حضوری مسابقات راه پیدا کند.
وی ادامه داد: در این مسابقات شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های دو و سه نفره برنامه‌ای برای شرکت در بازی طراحی شده توسط تیم فنی مسابقات با قوانین خاصی، پیاده‌ می کنند.
عرفانیان گفت: شرکت در نبرد هوش مصنوعی شریف باعث می‌شود علاوه بر سنجش و به چالش کشیدن مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی راهبرد، زمینه‌های آشنایی با الگوریتم‌های هوش مصنوعی با محتواهای آموزشی فراهم شود.
وی افزود: نبرد هوش مصنوعی شریف مسابقه‌ای گروهی است که در آن تیم‌ها استراتژی‌های خود را برای پیروزی در یک نبرد استراتژیک طراحی و در قالب کد پیاده‌سازی می‌کنند، هر تیم با استفاده از ایده‌های خلاقانه و استراتژی‌های متفاوت سعی می‌کند یک هوش مصنوعی قدرتمند طراحی کند که تا جای ممکن بر تیم‌های حریف چیره شود و به مرحله حضوری مسابقات راه پیدا کند.
مسئول تیم برندینگ یازدهمین نبرد هوش مصنوعی شریف یادآورشد: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه و رقابت در سطح بین‎المللی، نیازی به داشتن دانش پیشرفته‌ در زمینه هوش مصنوعی ندارند، اما توانایی استفاده و پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان کسب امتیاز بیشتر و احتمال موفقیت تیم را افزایش می‌دهد.
عرفانیان با بیان اینکه بعدازظهر فردا سه تیم برتر این رقابت‌ها که دارای بالاترین امتیاز هستند معرفی خواهند شد گفت: به نفر اول این رقابت ۷ میلیون تومان، نفر دوم ۵ میلیون تومان و نفر سوم ۳ میلیون تومان اهدا خواهد شد.
علمی ** ۹۳۴۰**۹۱۵۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


علم و فناوری ایران


نبرد هوش مصنوعی


دانشگاه صنعتی شریف

نظرات بسته شده است.