از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90027

95 بازدید

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه، با اشاره به نشست فراکسیون اشتغال با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آنجایی که بحث اشتغال به عنوان یک مسئله حیاتی در کشور مخصوصا در دولت و مجلس مطرح است، قاعدتا وزارتخانه می تواند […]

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه، با اشاره به نشست فراکسیون اشتغال با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آنجایی که بحث اشتغال به عنوان یک مسئله حیاتی در کشور مخصوصا در دولت و مجلس مطرح است، قاعدتا وزارتخانه می تواند از این ظرفیت استفاده کند و از شیوه وزیر مشخص است که عزمشان برای اشتغال جدی است.
عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: به نظرم واگذاری اختیارات به استان ها، بسیار می تواند کمک کند و این واگذاری باید همراه با بازگذاشتن دست آنان باشد و نباید تبصره های دست و پاگیر وجود داشته باشد.
افضلی مطرح کرد: شیوه نامه هایی که مطرح می شود مثل آیین نامه کارورزی باید سهل تر و پیچیدگی هاو بروکراسی ها کمتر شود.
وی با بیان اینکه باید مدیریت واحدی در بحث اشتغال ایجاد شود،گفت:الان وزارتخانه و ارگانهای مختلف اعتباراتی در رابطه با بحث اشتغال دارند فعالیت می کنند که نیاز است در شورایعالی اقتصاد، محوریت کار با شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون باشد.
نماینده مردم اقلید در رابطه با عملکرد وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: حضور آقای شریعتمداری در استانها بسیار فعالانه است و حضورشان در استان ها محسوس است، همان طور که وزیر تاکید دارد باید فعالیت در زمینه اشتغال زایی مدیریت واحدی برای داشته باشد، تا نسبت به آن پاسخگو باشد.
همچنین غلامرضا کاتب،رئیس فراکسیون اشتغال مجلس گفت: دستور اصلی جلسه فراکسیون، بحث مهم ساماندهی و هماهنگی بین همه نهادهای حاکمیتی در درون نظام مخصوصا در بحث اشتغال و مخصوصا اشتغال روستایی است.
وی افزود: دستور دوم جلسه، بحث ۱٫۵ میلیارد دلاری بود که از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی برداشت شده و تا الان ۷۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و الباقی آن مانده است. بنا شد برخی از عوامل کندی و موانع کار را شناسایی کنیم و در قالب اصلاح طرح یک فوریتی حل کنیم.
رئیس فراکسیون اشتغال مطرح کرد: پیشنهادی وجود دارد که بتوانیم سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی صرفا برای بحث توسعه اشتغال روستایی درنظر بگیریم.

*عملکرد وزیر تا کنون مخصوصا در رابطه با شفافیت خوب بوده است
همچنین محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرچم دار اشتغال در کشور است و باتوجه به هدف گذاری های برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش بیکاری، وزارتخانه باید برای صیانت از اشتغال موجود و توسعه اشتغال دقت کند.
وی افزود:هیچ برنامه ای نمی تواند بدون توجه به مزیت های نسبی متناسب با آمایشهای سرزمینی مناطق مختلف باشد.
خدابخشی تصریح کرد: باید دولت با داشتن و دانستن مزیت های نسبی و احصا اطلاعات سرزمینی، بتواند به سرمایه گذاران مشورت دهد که هر منطقه در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد: برای تحقق اهداف در برنامه ششم، برای نرخ بیکاری باید هرسال یک میلیون شغل ایجاد می کردیم که البته منابعی که لازم بوده شاید جذب شود اما با توجه به میزان تامین منابع، به همان اندازه باید کار ایجاد شود.
وی گفت: تعیین حداقل دستمزد باید با نگاه به خط فقر صورت گیرد و باید بگونه ای باشد که یک خانواده بتواند زندگیش را اداره کند. در نقاط مختلف کشور این خط فقر متفاوت بوده و لازم است متناسب با هزینه زندگی در مناطق مختلف، این مورد در نظر گرفته شود.
خدابخشی درباره عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:عملکرد وزیر تا کنون مخصوصا در رابطه با شفافیت خوب بوده است و ما نیز از وزیر تقدیر وتشکر می کنیم. ولی پیگیر هستیم این کار برای کل شرکت های دولتی در سطح کشور انجام گیرد.
سیام*۱۷۴۴*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


عضو کمیسیون عمران مجلس


سیدحسین افضلی


فراکسیون اشتغال

نظرات بسته شده است.