از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 90020

67 بازدید

به گزارش خطرنگار، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانش بنیان خرمان خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان بر پایه مغز و دانش توسعه پیدا می کنند و اغلب ساختمان های بزرگ ندارند اما فروش های زیادی دارند زیرا ارزش افزوده بالایی در مواد اولیه […]

به گزارش خطرنگار، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانش بنیان خرمان خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان بر پایه مغز و دانش توسعه پیدا می کنند و اغلب ساختمان های بزرگ ندارند اما فروش های زیادی دارند زیرا ارزش افزوده بالایی در مواد اولیه ایجاد می کنند.
وی افزود: در حوزه گیاهان دارویی دانشی که سبب می شود ارزش افزوده تولید شود و بتواند با قیمت بالایی در بازار به فروش برسد شرکت های دانش بنیان هستند.
ستاری ادامه داد: چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان اکنون در کشور وجود دارد و سال گذشته فروش آنها ۶۰۰ هزار میلیارد ریال بود.
ستاری افزود: امسال این شرکت ها قطعا در فروش صادرات و تولید داخلی جهش قابل توجهی خواهند داشت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید فرهنگ تولید و فروش شرکت های دانش بنیان وارد اقتصاد شود تاکید کرد: اگر می خواهیم فرزندانمان را در مملکت نگه داریم باید این نوع اقتصاد را توسعه دهیم که با نیروی انسانی و بیش از چهار میلیون دانشجو و ۳۴ میلیون جوان فرصت خوبی برای کشور است که در این سمت حرکت کنیم.
او افزود: باید محیط کسب کار مناسب ایجاد کرد که این محیط بازیگران متفاوتی دارد و سیستم تامین مالی باید به سمت بخش خصوصی برود که یکی از اهداف جدی ما همین است.
ستاری ادامه داد: صندوق های پژوهش فناوری باید توسعه پیدا کند که در این خصوص این صندوق ها حمایت می شوند و اعتبار خوبی نیز به انها اختصاص داده شده است.
وی گفت: در حوزه تامین مالی از طریق صندوق های توسعه تنها در هفت ماهه نخست امسال حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات اختصاص یافت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور اظهار کرد: شرکت ها باید به سمت سرمایه گذاری خطرپذیر بروند و سهمیه خود را تامین کنند.
او اضافه کرد: اتفاق خوبی که در این خصوص رخ داده عنایت ویژه مقام معظم رهبری بوده که تسهیلات برای جوانانی که در شرکت ها فعالیت دارند فراهم شده و سالانه چند هزار نفر از این تسهیلات استفاده می کنند.
رئیس بنیاد نخبگان کشور بیان کرد: دانشگاه ها به عنوان محور توسعه، نیروی انسانی خلاق پرورش می دهند و به خوبی می توانند در این زمینه فعالیت کنند.
به گزارش خطرنگار، افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه آیت‌الله ‌العظمی بروجردی، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان خرمان و دکتر جهانگیر خرم‌آباد، بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و بازدید از مرکز نوآوری مشترک بین پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه لرستان که در حال احداث بوده از جمله برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به لرستان است.
بازدید از پارک علم و فناوری لرستان، بازدید از خانه حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان، بازدید مراکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و حضور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان همچنین رونمایی از اتوبوس های فضایی رصدخانه کاسین خرم آباد ازجمله دیگر برنامه‌های سفر سورنا ستاری به لرستان است.
۱۹۲۰/۳۲۱۰/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


اقتصاد کشور


معاون رییس جمهور


سورنا ستاری

نظرات بسته شده است.