از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89972

52 بازدید

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری یونایتدپرس، این استراتژی جدید امکان هشداردهی قبل از آغاز زلزله را فراهم کرده و زمان کافی را برای تخلیه ساختمان‌ها و یافتن پناهگاه مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. اغلب زمین‌لرزه‌ها با استفاده از ابزارهای لرزه سنج تشخیص داده می‌شوند. این ابزار امواج […]

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری یونایتدپرس، این استراتژی جدید امکان هشداردهی قبل از آغاز زلزله را فراهم کرده و زمان کافی را برای تخلیه ساختمان‌ها و یافتن پناهگاه مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.
اغلب زمین‌لرزه‌ها با استفاده از ابزارهای لرزه سنج تشخیص داده می‌شوند. این ابزار امواج انرژی درونی زمین را که در اثر حرکت لایه‌های تکتونیکی و لرزش لبه گسل‌ها ایجاد می‌شود، اندازه‌گیری می‌کنند. لرزش شدید حاصل از پدیده می‌تواند به تغییر تراکم لایه‌های زمین در اطراف این گسل‌ها منجر شود. این تغییرات موجب تغییر میدان گرانشی می‌شود و از آنجا که گرانش با سرعت نور حرکت می‌کند، با استفاده از یک گرانش‌سنج می‌توان یک زمین‌لرزه بالقوه را که موجب لرزش لبه گسل‌ها می‌شود، پیش از دریافت امواج لرزه‌ای آن، تشخیص داد.
محققان به منظور بررسی دقت این شیوه، اطلاعات به دست آمده از لرزه‌سنج‌ها را با اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های گرانش‌سنج مطابقت دادند و مشخص شد این دستگاه‌ها قادرند سیگنال‌های گرانشی اولیه مربوط به زمین‌‌لرزه را پیش از لرزه‌سنج‌ها دریافت کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Earth, Planets and Space منتشر شده است.
علمی**۹۲۵۹** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


زلزله


گرانش سنج


لرزه نگاری

نظرات بسته شده است.