از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89904

64 بازدید

حجت الاسلام هادی عسکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، تعداد اعضای خانواده های شاهد استان را ۲۰ هزار و ۸۶۳ نفر شامل سه هزار و ۷۶۵ والدین شهدا، سه هزار و ۳۱۶ همسر شهدا و ۱۲ هزار و ۷۸۰ فرزند شهید اعلام کرد که زیرپوشش بنیاد شهید قرار دارند.او اضافه […]

حجت الاسلام هادی عسکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، تعداد اعضای خانواده های شاهد استان را ۲۰ هزار و ۸۶۳ نفر شامل سه هزار و ۷۶۵ والدین شهدا، سه هزار و ۳۱۶ همسر شهدا و ۱۲ هزار و ۷۸۰ فرزند شهید اعلام کرد که زیرپوشش بنیاد شهید قرار دارند.
او اضافه کرد: ۷۷ هزار و ۷۴۵ نفر نیز تعداد اعضای خانواده جانبازان و آزاده های استان هستند که بنیاد شهید طبق خدمات تعریف شده به آنها خدمات می دهد.

**خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر
حجت الاسلام عسکری با اشاره به فرمان حضرت امام راحل (ره) در سال ۶۵ مبنی بر رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به تحصیل فرزندان شهدا بیان داشت: بنیاد شهید کرمانشاه فقط از سال ۸۰ به بعد ۱۰۰ هزار مورد پوشش تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر در مدارس و دانشگاه ها در قالب طرح شاهد و همایش شاهد ارائه کرده است.
وی تعداد مدارس شاهد را ۳۹ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در همه شهرستان های استان اعلام کرد و افزود: بنیاد شهید هر سال برای تقویت بنیه علمی و تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح های مختلف مسابقه ای، آموزشی، ورزشی و اردویی به ویژه برای آمادگی در آزمون کنکور کلاس مشاوره تقویتی برگزار می کند.

**رایگان شدن شهریه دانشگاه آزاد و علمی کاربردی برای دانشجویان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد
عسکری در ادامه گفت: از سال ۹۰ طی تفاهمنامه بنیاد شهید با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی هزینه شهریه برای دانشجویان شاهد و فرزندان جانباز بالای ۷۰ درصد رایگان و بنیاد شهید هزینه آن ها را پرداخت می کند.
او در ادامه اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار و ۸۳۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه های استان از پوشش تحصیلی بنیاد شهید برخوردارند که هزار و ۹۳۲ نفر از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.
به گفته عسکری، هم اکنون ۹۱ نفر از اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه از جامعه شاهد و ایثارگر استان هستند.
او همچنین به راه اندازی مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مرکز علمی با هفت رشته تحصیلی تاکنون ۸۶۵ نفر در رشته های مددکاری اجتماعی، تربیت بدنی و مربیگری، مدیریت امور دفتری، مدیریت امور اداری و روابط عمومی دانش آموخته داشته است.
وی آمار نخبگان و پژوهشگران شاهد و ایثار گر استان کرمانشاه را ۲۷۱ نفر ذکر کرد.

** تشکیل ۹ هزار و ۸۰۰ پرونده فرهنگی
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل پرونده فرهنگی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان شامل زندگینامه، وصیت نامه، خاطرات همرزمان، رمان، دست خط و دست نوشته شهدا اشاره کرد و گفت: در راستای دسترسی پژوهشگران و محققان برای رمان نویسی و حفظ ارزش های دفاع مقدس بنیاد شهید اقدام به مستند سازی و ثبت سند زندگینامه شهدای استان کرده است.
عسکری همچنین پخش ۳۰ هزار برنامه از معرفی شهدا، ۲۰ مستند و ۲ فلیم کوتاه از صدا و سیما، برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه عکس برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی شهدا ( شامل مصاحبه با والدین شهدا) احداث کتابخانه پنج هزار جلدی ایثار و شهادت، راه اندازی سایت نوین شاهد برای اطلاع رسانی به عموم که شامل کلیپ، مستند و پوستر و تصاویر شهدا، زندگینامه و یادواره از دیگر اقدام های فرهنگی بنیاد شهید در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی نام برد که هرساله انجام می شود.
وی در ادامه احداث سه مرکز مجتمع فرهنگی ( کرمانشاه، گیلانغرب و اسلام آبادغرب) چاپ و نشر ۱۵ جلد کتاب از شهدای استان، برگزاری جشنواره هنری به ویژه تئاتر، سند شدن پرونده شهدا و جانبازان و آزادگان، آموزش روخوانی، روان خوانی و برگزاری مسابقات قرآن، پرورش ۷۰ راوی و روایتگر عملیات، نام گذاری معابر و خیابان ها به اسم شهدا، احداث ۱۳ یادمان شهدا و هشت مرکز فرهنگی گلزار شهدا از دیگر اقدام های فرهنگی بنیاد شهید استان برشمرد.

**راه اندازی سایت ایثار و ارائه خدمات برخط
حجت الاسلام عسکری در ادامه به راه اندازی سایت ایثار برای ارائه خدمات خانواده شاهد و ایثارگران در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: سامانه سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) و اتوماسیون اداری بنیاد شهید در طول این ۲ سال بیش از ۶۴ هزار خدمت الکترونیکی برخط برای صدرو کارت بنیاد، وام ازدواج، درخواست استعلام انواع وام مسکن و اشتغال، ثبت بیکاری و غیره ارائه کرده است.

** ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای خانواده شاهد و ایثارگر بیمه هستند
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ۴۷ هزار و ۳۴۲ نفر از اعضای خانواده های شاهد و ایثارگر استان بیمه تکمیلی و ۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر نیز دارای بیمه خدمات درمانی هستند
عسکری افزود: چهار گروه از بیماران اعصاب روان، شیمیایی، ضایع نخاعی و گروه ویژه که پنج هزار و ۶۷۱ نفر می شوند زیرپوشش بنیاد شهید استان کرمانشاه است که به سه شیوه تحویل کالا، پرداخت هزینه و نقدسازی خدمات پزشکی از بنیاد دریافت می کنند.
او در ادامه گفت: برای اساس کمیسیون پزشکی ماده ۱۵ ویژه تشخیص مصادیق شهادت و جانبازی این امکان فراهم شده است که بنیاد شهید برای آن دسته جانبازان که ناتوان شده اند تعیین حق پرستار لحاظ کند.

**بنیاد شهید استان کرمانشاه از سال ۹۰ تاکنون به ۱۲ هزار نفر وام ازدواج پرداخت کرده است
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه خدمات تسهیلات رفاهی بنیاد شهید استان اشاره کرد و بیان داشت: بنیاد شهید استان از سال ۹۰ تاکنون به ۱۲ هزار نفر وام ازدواج، چهار هزار و ۹۳۳ نفر معافیت از خدمت، ۳۴ هزار و ۳۳۳ نفر بیمه حوادث غیرمترقبه، ۲۵ هزار و ۳۸۱ نفر بیمه عمر و هزار و ۶۲۴ جانباز بالای ۵۰ و ۳۸۰ جانباز بالای ۷۰ درصد تخفیف ۵۰ درصدی و ارادت خودرو از گمرک ارائه داده است.
او در ادامه به احداث مجتمع موسس ایثار در مساحت ۲۴ هزار متر مربع که ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع آن زیربنا است در راستای خدمت دهی به جامعه شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه اشاره و اظهارداشت: این موسسه شامل مهمانسرای زیتون در چهار طبقه با پذیرش ۱۲۰ نفر، تالار پذیرای، استخر، سالن چند منظوره بازی دراز شامل باشگاه بدنسازی، تیراندازی و تنیس روی میز و مرکز مشاوره ای می شود.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و حدود ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد یک هزار شهید زن هستند.
۳۲۰۹/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


بنیاد شهید استان کرمانشاه


خانواده شاهد و ایثارگران


چهل سالگی انقلاب اسلامی

نظرات بسته شده است.