از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89900

38 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، لقمان ایازی روز سه شنبه در جشنواره فرهنگی روستاهای هدف، طرح توسعه پایدار روستایی که در روستایی هزارکانیان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ توسعه ای در روستاها ایجاد نمی شود مگر روی فرهنگ منطقه کار شده باشد.وی افزود: پشتوانه مردم و اتحاد آنها در روستاهای هدف نمادی از توسعه فرهنگی و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، لقمان ایازی روز سه شنبه در جشنواره فرهنگی روستاهای هدف، طرح توسعه پایدار روستایی که در روستایی هزارکانیان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ توسعه ای در روستاها ایجاد نمی شود مگر روی فرهنگ منطقه کار شده باشد.
وی افزود: پشتوانه مردم و اتحاد آنها در روستاهای هدف نمادی از توسعه فرهنگی و پیشرفت و آبادانی روستاها است.
ایازی به مفاخر منطقه سارال اشاره کرد و یادآور شد: سادات، شاعران و نویسندگان بزرگی همچون ماموستا هیبت زردک در این منطقه ساکن بودند و این جشنواره بخاطر شناسایی و تجلیل از مقام آنها برگزار شده است.
بخشدار سارال تاکید کرد: طرح توسعه پایدار چهار روستایی (هزارکانیان، کوسه عنبر، گیزمل سفلا و گاواهنتو) با تاکید بر کارآفرینی و اشتغال با همکاری موسسه ابرار و صندوق کارآفرینی امید از دو سال گذشته آغاز شده است.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح اینکه جامعه هدف با توانمند سازی مشتمل بر اطلاع رسانی، آموزش، آگاه سازی، تسهیلگری حمایت و شفاف سازی در فرایند توسعه قرار گیرند.
ایازی افزود: صندوق کارآفرینی امید با همکاری موسسه ابرار تاکنون با هدف پشتیبانی از طرح توسعه پایدار روستای،۲۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت کرده است.
وی اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات بیش از ۵۰ شغل اصلی در چهار روستا ایجاد شده و حدود ۱۰۰ شغل بهبود یافته ضمن اینکه پایداری مشاغل درآمد حداقل ۱۲۰ خانوار ساکن نیز افزایش یافته است.
بخشدار سارال با اشاره به اینکه در روستاهای هدف توسعه و فرهنگ سازی نتیجه داده است، یادآور شد : با برنامه ریزی های انجام شده در سال های آینده می توانیم بخش سارال را از محرومیت نجات داده و الگویی برای دیگر روستاها شویم.
شهرستان دیواندره با ۱۷۴روستا و ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
۷۳۵۳/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


زیربنای توسعه


تولید و اشتغال


روستای هدف

نظرات بسته شده است.