از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89819

57 بازدید

به گزارش خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، لایحه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست با عنوان لایحه «پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر» که در جلسه پنجم اسفند ۱۳۹۷ در دولت تصویب شد برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.این […]

به گزارش خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، لایحه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست با عنوان لایحه «پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر» که در جلسه پنجم اسفند ۱۳۹۷ در دولت تصویب شد برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
این لایحه با اهداف حمایت، حفاظت و احیای سلامت و یکپارچگی تنوع زیستی و زیست بوم دریای خزر و تضمین استفاده پایدار از منابع زیستی در هیات دولت به تصویب رسید.
بر اساس این لایحه، حفاظت گونه‌های تهدید شده و زیست بوم های آسیب پذیری برای تضمین ماندگاری و تنوع زیستی آن ها در درازمدت، ممانعت از کاهش، تنزل و تخریب گونه ها، زیستگاه ها و سامانه های بوم شناختی در راستای اصل احتیاط و نیز حمایت و حفاظت از مناطقی که به بهترین وجه، طیف وسیعی از گونه ها، زیستگاه های ویژه، سامانه های بوم شناختی و میراث های طبیعی و فرهنگی مربوط را ارائه می دهند، از مهمترین اقداماتی است که در جهت تحقق اهداف فوق می بایست، صورت پذیرد.

**ارسال لایحه نحوه واگذاری هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب به مجلس
دولت همچنین لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب» را با امضا رییس جمهوری برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
براساس مفاد بند (الف) ماده (۱۳۳) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، و نیز بند (ن) ماده (۷) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ظرفیت واگذاری مجموعه تأسیسات و دارایی‌های مرتبط با آبرسانی به شرکت های فاضلاب وجود دارد.
در این راستا، هیات دولت در جلسه پنجم اسفند ۱۳۹۷ به پیشنهاد وزارت نیرو در خصوص با واگذاری اموال و تأسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات فاضلاب در اختیار شرکت های در اختیار آب و فاضلاب موافقت کرد.
مطابق این لایحه، دولت مجاز است نسبت به واگذاری مالکیت اموال، تأسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب در اختیار و تصرف شرکت های آب و فاضلاب که قبل یا بعد از تشکیل شرکت های مذکور، ایجاد و در اختیار و تصرف آنها قرار گرفته و یا خواهد گرفت، به این شرکت ها اقدام کند. در این خصوص شرکت های آب و فاضلاب به عنوان دستگاه‌های بهره‌برداری تلقی شده و مواد (۳۲) و (۳۳) قانون برنامه و بودجه -مصوب سال ۱۳۵۲- در مورد آن‌ها قابل اجرا باشد.
ارزش اموال و دارایی‌های ایجاد شده از محل طرح‌های عمرانی که پس از خاتمه طرح به دستگاه مسئول بهره‌برداری منتقل می‌شود از پرداخت مالیات معاف می شود.
این تصمیم با هدف تفویض اختیار لازم از سوی دولت درخصوص واگذاری مالکیت اموال، تأسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب، به شرکت های در اختیار آب و فاضلاب در هیات وزیران تصویب شد.
سیام**۳۰۷۰** ۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


تنوع زیستی دریای خزر


تاسیسات آب و فاضلاب

نظرات بسته شده است.